Overslaan en naar de inhoud gaan

Plus wederom duurzaamste supermarkt volgens GfK MVO Rapport

Voor de vierde keer wijst de consument Plus aan als meest duurzame supermarkt van Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Met een rapportcijfer 7,53 voert Plus de Nederlandse supermarkten aan als het gaat om duurzaamheid. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst GfK MVO Rapport. Die lijst komt tot stand door consumenten te vragen over negen duurzaamheidsaspecten van de supermarkten. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Foodmagazine.nl.

related partner content for mobile comes here

Average
Het veld ligt dicht bij elkaar, want de laagste geklasseerde supermarkt (Aldi) krijgt een 6,54 van het Nederland publiek (gemiddelde cijfer: 7,11).

Groot
Wat opvalt is dat de grote supermarkten niet meedraaien in de top van deze lijst. Albert Heijn staat op acht met een 7,18 en Jumbo op 11 met een 7,14. Lidl bungelt bijna helemaal onderaan voor Aldi op nummer 15 met een 6,86.

Sustainable
Opmerkelijk genoeg eindigde Albert Heijn eerder als eerste op de Sustainable Brand Index, waar Plus op nummer vier stond. (Lidl twee, Jumbo drie.)

Dit is de complete ranglijst, inclusief rapportcijfers:

  1. Plus // 7,53
  2. Jan Linders // 7,50
  3. Emté // 7,50
  4. Deen // 7,42
  5. Poiesz // 7,35
  6. Boni // 7,25
  7. Coop // 7,19
  8. Albert Heijn // 7,18
  9. Vomar // 7,18
  10. Hoogvliet // 7,15
  11. Jumbo // 7,14
  12. Dekamarkt // 7,10
  13. Nettorama // 6,92
  14. Dirk // 6,87
  15. Lidl // 6,86
  16. Aldi // 6,54
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in