Plus wederom duurzaamste supermarkt volgens GfK MVO Rapport


Met een rapportcijfer 7,53 voert Plus de Nederlandse supermarkten aan als het gaat om duurzaamheid. Dat blijkt uit de jaarlijkse ranglijst GfK MVO Rapport. Die lijst komt tot stand door consumenten te vragen over negen duurzaamheidsaspecten van de supermarkten. Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Foodmagazine.nl.
Average
Het veld ligt dicht bij elkaar, want de laagste geklasseerde supermarkt (Aldi) krijgt een 6,54 van het Nederland publiek (gemiddelde cijfer: 7,11).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Groot
Wat opvalt is dat de grote supermarkten niet meedraaien in de top van deze lijst. Albert Heijn staat op acht met een 7,18 en Jumbo op 11 met een 7,14. Lidl bungelt bijna helemaal onderaan voor Aldi op nummer 15 met een 6,86.
Sustainable
Opmerkelijk genoeg eindigde Albert Heijn eerder als eerste op de Sustainable Brand Index, waar Plus op nummer vier stond. (Lidl twee, Jumbo drie.)
Dit is de complete ranglijst, inclusief rapportcijfers:
- Plus // 7,53
- Jan Linders // 7,50
- Emté // 7,50
- Deen // 7,42
- Poiesz // 7,35
- Boni // 7,25
- Coop // 7,19
- Albert Heijn // 7,18
- Vomar // 7,18
- Hoogvliet // 7,15
- Jumbo // 7,14
- Dekamarkt // 7,10
- Nettorama // 6,92
- Dirk // 6,87
- Lidl // 6,86
- Aldi // 6,54
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid