Philips kiest voor gevoel en eenvoud
De omslag is het werk van de Italiaan Andrea Ragnetti. Hij werd in 2003 de eerstemarketingbaas die zitting kreeg in het Philips-bestuur.
Philips gaat nog dit jaar 80 miljoen euro besteden om de nieuwe leus bij het grote publiekbekend te maken. Dit komt overeen met de meest invloedrijke campagnes in de wereld, aldus hetconcern in een toelichting.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe toenmalige Philips-topman Jan Timmer introduceerde 'Let's make things better', vrijvertaald 'Laten we het beter doen', in 1995. In de marketingwereld kreeg deze leus veel kritiek,omdat Philips hiermee leek te impliceren dat al het werk in het verleden als te min werdbestempeld.
Philips heeft de afgelopen jaren stilletjesaan aan een ander imago dan alleen dat van fabrikantvan tv's en gloeilampen gewerkt. Dit uitte zich in allianties met bekende bedrijven als Dell, Nike,Douwe Egberts en Unilever. Het grote succesverhaal is de Senseo Crema, het koffiezetapparaatdat in een handomdraai een kopje koffie presenteert. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid