Overslaan en naar de inhoud gaan

Philips kiest voor gevoel en eenvoud

Philips heeft na negen jaar zijn reclameleus 'Let's make things better'overboord gegooid. Het elektronicaconcern gaat verder met 'Sense and…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De omslag is het werk van de Italiaan Andrea Ragnetti. Hij werd in 2003 de eerstemarketingbaas die zitting kreeg in het Philips-bestuur.

related partner content for mobile comes here

Philips gaat nog dit jaar 80 miljoen euro besteden om de nieuwe leus bij het grote publiekbekend te maken. Dit komt overeen met de meest invloedrijke campagnes in de wereld, aldus hetconcern in een toelichting.

De toenmalige Philips-topman Jan Timmer introduceerde 'Let's make things better', vrijvertaald 'Laten we het beter doen', in 1995. In de marketingwereld kreeg deze leus veel kritiek,omdat Philips hiermee leek te impliceren dat al het werk in het verleden als te min werdbestempeld.

Philips heeft de afgelopen jaren stilletjesaan aan een ander imago dan alleen dat van fabrikantvan tv's en gloeilampen gewerkt. Dit uitte zich in allianties met bekende bedrijven als Dell, Nike,Douwe Egberts en Unilever. Het grote succesverhaal is de Senseo Crema, het koffiezetapparaatdat in een handomdraai een kopje koffie presenteert. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in