Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G schrapt 100 miljoen dollar in uitgaven aan digital ads en dit heeft weinig invloed op bedrijfsresultaat

Het gaat om ongeveer 4 procent van de totale advertentie-uitgaven in de VS.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Procter & Gamble heeft het afgelopen kwartaal 100 miljoen dollar minder uitgegeven aan digital advertising. 

related partner content for mobile comes here

P&G schrapte vooral advertentiegeld voor targeted ads die op sites terechtkwamen met veel nepverkeer, met ‘bots’, of sites met aanstootgevende content, waar de ‘producten van Procter & Gamble niet passen’, aldus finance chief Jon Moeller.

2,45 miljard dollar



P&G’s totale advertentie-uitgaven in het laatste kwartaal in de VS bedroegen 2,45 miljard dollar. Het gaat hier dus om ongeveer 4 procent van de totale advertentie-uitgaven.

P&G’s totale advertentie-uitgaven in het laatste kwartaal in de VS bedroegen 2,45 miljard dollar. Het gaat hier dus om ongeveer 4 procent van de totale advertentie-uitgaven.

Onderdeel strategie



De bezuinigingen op digitale uitgaven zijn onderdeel van een strategie om sneller te stoppen met uitgaven aan zaken als advertentiecampagnes of productontwikkelingsprogramma’s die niet het gewenste resultaat leveren.

De bezuinigingen op digitale uitgaven zijn onderdeel van een strategie om sneller te stoppen met uitgaven aan zaken als advertentiecampagnes of productontwikkelingsprogramma’s die niet het gewenste resultaat leveren.

Elke dollar



Chief Executive David Taylor over de bezuinigingen: ‘We hebben data waaruit bleek dat de advertenties op de verkeerde plek stonden of niet effectief waren. We zijn daarmee dus gestopt en zeiden: we volgen niet langer een formule wat betreft hoe we onze share of voice inzetten. We willen dat elke dollar die we investeren waarde toevoegt voor de consument of onze stakeholders.’

Chief Executive David Taylor over de bezuinigingen: ‘We hebben data waaruit bleek dat de advertenties op de verkeerde plek stonden of niet effectief waren. We zijn daarmee dus gestopt en zeiden: we volgen niet langer een formule wat betreft hoe we onze share of voice inzetten. We willen dat elke dollar die we investeren waarde toevoegt voor de consument of onze stakeholders.’

Moeller zegt dat na het snijden in uitgaven voor digitale advertenties, Procter & Gamble geen vermindering in het groeipercentage van het concern ziet. ‘Dit laat zien dat die uitgaven ineffectief waren.’

Meer besparingen



P&G heeft naast het snijden in de digitale uitgaven ook besparingen doorgevoerd in overhead, bureau- en advertentieproductiekosten in het afgelopen kwartaal. 
Procter & Gamble is al langer bezig om ineffectieve digitalemarketinguitgaven aan banden te leggen.

Procter & Gamble is al langer bezig om ineffectieve digitalemarketinguitgaven aan

banden te leggen.

.

Bron: Wall Street Journal

Foto: Wikimedia
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in