Outdoor gaat digitaal


Digitale outdoorreclame - ofwel reclame op dynamische digitale beeldschermen buitenshuis- is goed voor ongeveer £48 miljoen. Ter indicatie: dat is 5 procent van de £950 miljoen die Britse adverteerders uitgeven aan statische posters. Nog relatief weinig misschien. Maar naar verwachting zullen de uitgaven aan digitale outdoorreclame de komende vijf jaar stijgen, nu outdoorreclamebedrijven in het hele land grote aantallen schermen plaatsen.
Zo wordt momenteel flink geïnvesteerd in een digitaal outdoorreclamenetwerk voor de Londense metro, dat vóór de Olympische Spelen in 2012 gereed moet zijn. Het gloednieuwe communicatiekanaal maakt gebruik van de meest geavanceerde digitale technologie. Voor adverteerders hebben de eenvoudig te updaten dynamische schermen en panelen twee belangrijke voordelen. Allereerst bieden ze de mogelijkheid van dagdeelplanning, waardoor adverteerders op verschillende tijdstippen verschillende boodschappen kunnen uitzenden. Een ander groot voordeel is dat de resultaten nauwkeurig kunnen worden getrackt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid