Marketingmanagers zijn niet creatief
128 senior marketeers op het vlak van verpakte consumentenproducten vinden de producten die ze op de markt brengen niet echt onderscheidend, blijkt uit onderzoek. Van deze marketeers zeggen er negen van de tien dat er vooral me-too-producten worden gelanceerd.
Ook vinden ze dat er te weinig creatieve oplossingen voor emotionele consumentenbehoeften worden geboden en dat de mediaondersteuning te beperkt is om merken (emotioneel) onderscheidend neer te zetten. De me-too-producten worden gebracht onder de noemer van niet emotioneel geladen merken. Dat maakt het private labels feitelijk gemakkelijk om hun positie te versterken.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisIn deze benadering van productontwikkeling ligt de nadruk op exploitatie, niet op exploratie. Dat is het gevolg van twee onderliggende issues. Allereerst is de bereidheid om te investeren in onzekere projecten beperkt, door de inkomsten- en winsteisen die aan ieder merk in de portfolio worden gesteld. Daarnaast is de huidige marketingmanager eerder analytisch dan creatief ingesteld.
Bron: Advertising Age
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid