Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingmanagers zijn niet creatief

Waarom worden er zo weinig succesvolle, echt nieuwe producten op de markt gebracht?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

128 senior marketeers op het vlak van verpakte consumentenproducten vinden de producten die ze op de markt brengen niet echt onderscheidend, blijkt uit onderzoek. Van deze marketeers zeggen er negen van de tien dat er vooral me-too-producten worden gelanceerd.

related partner content for mobile comes here

Ook vinden ze dat er te weinig creatieve oplossingen voor emotionele consumentenbehoeften worden geboden en dat de mediaondersteuning te beperkt is om merken (emotioneel) onderscheidend neer te zetten. De me-too-producten worden gebracht onder de noemer van niet emotioneel geladen merken. Dat maakt het private labels feitelijk gemakkelijk om hun positie te versterken.

In deze benadering van productontwikkeling ligt de nadruk op exploitatie, niet op exploratie. Dat is het gevolg van twee onderliggende issues. Allereerst is de bereidheid om te investeren in onzekere projecten beperkt, door de inkomsten- en winsteisen die aan ieder merk in de portfolio worden gesteld. Daarnaast is de huidige marketingmanager eerder analytisch dan creatief ingesteld.

Bron: Advertising Age

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in