NIPO-onderzoek: Monsterboard.nl bekendste carrièresite


Monsterboard.nl is daarmee ruim anderhalf keer zo bekend als de nummers twee en drie uit het onderzoek: De Nationale Vacaturebank (40 procent) en Intermediair (37 procent).
Niet alleen zeggen de meeste mensen Monsterboard.nl te kennen, ook komt de carrièresite spontaan als eerste op bij de respondenten. Op de vraag 'Welke vacaturesites kun je opnoemen?' gaf 18 procent uit zichzelf Monsterboard.nl als antwoord; anderhalf keer zo veel als nummer twee, De Nationale Vacaturebank (12 procent). Bij 10 procent werd Monsterboard.nl als eerste genoemd. In dit Top-of-mind onderzoek scoort Monsterboard.nl ook het hoogst. Nummer twee is hier Stepstone, dat door 6 procent van de ondervraagden als eerste werd genoemd. Intermediair en De Nationale Vacaturebank volgen beide met 5 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Het naamsbekendheidsonderzoek van het NIPO is gehouden in opdracht van Monsterboard.nl. Rob Brouwer, Managing Director van Monsterboard.nl: ‘Wij hebben besloten een onafhankelijk instituut in te zetten voor dit onderzoek om meer transparantie in de markt te brengen. Er zijn nu teveel 'onderzoekjes' in omloop over de verhoudingen in de markt van carrièresites, die alle een andere uitkomst hebben. Door met het NIPO te werken helpen we deze verwarring uit de wereld.’
In 9 maanden tijd steeg het aantal CV's in de CV Database van Monsterboard.nl met 25 procent naar 265.000. Ook het aantal unieke bezoeken steeg fors naar bijna 700.000 per maand.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid