Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland eenmaal Goud, vier maal Brons bij Clio’s

Nederland haalde 4 bronzen Clio’s, en 1 gouden binnen bij het Amerikaanse Clio-festival dat in Miami werd gehouden. Met de uitingen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wieden & Kennedy Amsterdam kreeg goud, in de categorie Brand Building voor het Vodafone werk op het internet. Brons ging naar Result DDB uit Amstelveen voor de commercial Real Friends, gemaakt in opdracht van De

related partner content for mobile comes here

Lotto - in de categorie Entertainment Promotion. Het bureau scoorde nogmaals brons voor de commercial Hitchhiker voor de Volkswagen Polo, in de categorie Automotive, meldt Adformatie-verslaggever Gijs de Swarte vanuit Miami.

S-W-H uit Amsterdam won brons met ‘Kitchen Bedroom Hoover’, in de categorie Campaign, gemaakt in opdracht van de Postbank

/ ValuePlus. En dan was er nogmaals brons voor het door Wieden & Kennedy gemaakte Nike - Book of Lies in de categorie Brochures-Produkt/Service.

De legendarische David Abbott kreeg een Lifetime Achievement Award. DDB Worldwide is Agency Network Of The Year. Fallon Mineapolis is Agency of The Year. Harvest Films wint Production

Company of the Year. 281 prijzen werden uitgereikt. Met 105 prijzen werden de Clio’s - zoals gewoonlijk- gedomineerd door de USA. Opvallende stijgers zijn Singapore met 17 Clio’s en Duitsland met 23. Beide landen overtroffen zichzelf hevig.

Cannes voorspelling: zwaar op- en in de prijzen - vallende campagnes zijn die voor Budweiser en BMW. Het Budweiser werk wist de kritische vakgenoten keer op keer aan het lachen te brengen. BMW

bracht enige beroering teweeg daar het hier gaat om zes tot tien minuten durende films gemaakt door beroemde regisseurs zoals Wong Kar Wei en Guy Ritchie. Dit behoort in een andere categorie dan 30 seconden commercials en is waarschijnlijk eenmalig, was de kritiek, aldus De Swarte.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in