Nederland eenmaal Goud, vier maal Brons bij Clio’s
Wieden & Kennedy Amsterdam kreeg goud, in de categorie Brand Building voor het Vodafone werk op het internet. Brons ging naar Result DDB uit Amstelveen voor de commercial Real Friends, gemaakt in opdracht van De
Lotto - in de categorie Entertainment Promotion. Het bureau scoorde nogmaals brons voor de commercial Hitchhiker voor de Volkswagen Polo, in de categorie Automotive, meldt Adformatie-verslaggever Gijs de Swarte vanuit Miami.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaS-W-H uit Amsterdam won brons met ‘Kitchen Bedroom Hoover’, in de categorie Campaign, gemaakt in opdracht van de Postbank
/ ValuePlus. En dan was er nogmaals brons voor het door Wieden & Kennedy gemaakte Nike - Book of Lies in de categorie Brochures-Produkt/Service.
De legendarische David Abbott kreeg een Lifetime Achievement Award. DDB Worldwide is Agency Network Of The Year. Fallon Mineapolis is Agency of The Year. Harvest Films wint Production
Company of the Year. 281 prijzen werden uitgereikt. Met 105 prijzen werden de Clio’s - zoals gewoonlijk- gedomineerd door de USA. Opvallende stijgers zijn Singapore met 17 Clio’s en Duitsland met 23. Beide landen overtroffen zichzelf hevig.
Cannes voorspelling: zwaar op- en in de prijzen - vallende campagnes zijn die voor Budweiser en BMW. Het Budweiser werk wist de kritische vakgenoten keer op keer aan het lachen te brengen. BMW
bracht enige beroering teweeg daar het hier gaat om zes tot tien minuten durende films gemaakt door beroemde regisseurs zoals Wong Kar Wei en Guy Ritchie. Dit behoort in een andere categorie dan 30 seconden commercials en is waarschijnlijk eenmalig, was de kritiek, aldus De Swarte.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid