Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkwaarde Philips en ING sterk gestegen

De merkwaarde van Philips is ten opzichte van vorig jaar met 15 procent gestegen tot 7,7 miljard dollar. Het beeldmerk van bankverzekeraar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beide bedrijven staan in de lijst van honderd waardevolste merknamen van onderzoeksbureau Interbrand. Op de ranglijst is Philips dit jaar gestegen van de 48e naar de 42e stek. Daarmee is Philips opnieuw de hoogst geklasseerde Nederlandse onderneming. ING ging vier plaatsen omhoog, van de 85e naar de 81e positie.
Ook Shell komt voor in de lijst. De waarde van het merk steeg met 5 procent tot 3,3 miljard dollar maar het olieconcern daalde desondanks van de 89e naar de 93e plaats.

Koploper blijft Coca-Cola met een waarde van ruim 65 miljard dollar, 3 procent minder dan een jaar geleden. Microsoft (58,7 miljard) en IBM (57,1 miljard) bezetten respectievelijk de tweede en derde plaats, gevolgd door General Electric (51,6 miljard). De top vier is gelijk aan die in 2006 (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in