Meer klachten bij Europees Consumenten Centrum
In 2008 noteerde het ECC-NL 50 procent meer klachten over grensoverschrijdende aankopen. Dat betekende dat 602 zaken in behandeling werden genomen, meldt het AD. De 29 gezamenlijke Europese Consumenten Centra behandelden vorig jaar meer dan 62.000 vragen en klachten van consumenten, een stijging van 22 procent ten opzichte van 2007. De vragen en klachten werden zowel persoonlijk, als online gemeld.
De meeste klachten hadden consumenten over vervoer (33 procent), zoals vertraging, annulering en bagage in de luchtvaart. Verder staan recreatie (25 procent) en hotels en restaurants (13 procent) ook hoog op de lijst.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEurocommissaris Meglena Kuneva: 'Het is niet alleen belangrijk dat de consument op de hoogte is van zijn rechtspositie, maar ook dat hij in het dagelijks leven voordeel hiervan heeft. Zowel thuis, als in het buitenland. Ik wil de consument verzekeren dat als een ondernemer in het buitenland handelt in strijd met het Europees consumentenrecht, de consument weet dat de Europese Consumenten Centra er zijn om hem te helpen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid