Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer klachten bij Europees Consumenten Centrum

Bij een vraag of een klacht over een aankoop in het buitenland nemen consumenten sneller contact op met de Nederlandse vestiging van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2008 noteerde het ECC-NL 50 procent meer klachten over grensoverschrijdende aankopen. Dat betekende dat 602 zaken in behandeling werden genomen, meldt het AD. De 29 gezamenlijke Europese Consumenten Centra behandelden vorig jaar meer dan 62.000 vragen en klachten van consumenten, een stijging van 22 procent ten opzichte van 2007. De vragen en klachten werden zowel persoonlijk, als online gemeld.

related partner content for mobile comes here

De meeste klachten hadden consumenten over vervoer (33 procent), zoals vertraging, annulering en bagage in de luchtvaart. Verder staan recreatie (25 procent) en hotels en restaurants (13 procent) ook hoog op de lijst.

Eurocommissaris Meglena Kuneva: 'Het is niet alleen belangrijk dat de consument op de hoogte is van zijn rechtspositie, maar ook dat hij in het dagelijks leven voordeel hiervan heeft. Zowel thuis, als in het buitenland. Ik wil de consument verzekeren dat als een ondernemer in het buitenland handelt in strijd met het Europees consumentenrecht, de consument weet dat de Europese Consumenten Centra er zijn om hem te helpen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in