Marketeers sturen nog steeds veel bulk e-mail
42 procent van de marketeers gebruikt een vorm van e-mailsegmentatie om zo gepersonaliseerde e-mails te sturen, 26 procent gebruikt een lichte vorm van personalisatie, 18 procent stuurt alleen bulk e-mail. Dat blijkt uit onderzoek (pdf) van Alterian.
Slechts 13 procent verstuurt zijn e-mails gebaseerd op de voorkeuren van de ontvanger, en monitort deze e-mails real time.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAls de ondervraagde marketeers worden onderverdeeld in: marketeers, aanbieders van marketingdiensten en bureaus, blijkt het volgende. De marketeers sturen het minst vaak e-mails gebaseerd op de voorkeuren van de ontvanger (11 procent), 12 procent van de bureaus doet het, net als 14 procent van de aanbieders van marketingdiensten. Maar de bureaus nemen op hun beurt het hoogste percentage (48 procent) voor hun rekening als het gaat om het segmenteren van de doelgroep voor verschillende boodschappen. 28 procent van de aanbieders van marketingdiensten sturen bulk e-mail die in lichte mate gepersonaliseerd is.
37 procent van de ondervraagden geeft aan dat alle marketinginspanningen worden gemeten en geanalyseerd. Zes procent geeft aan de data niet te analyseren, 28 procent heeft te maken met beperkingen in de analyse, 20 procent gaat niet verder dan een basisanalyse. Een andere 28 procent geeft aan moeite te hebben om de analyse te koppelen aan de campagne-inspanningen.
De meerderheid heeft dus moeite wat en hoe te meten en te analyseren en de informatie te gebruiken voor het verbeteren van de marketinginspanningen.
Bureaus meten meer dan de anderen, 54 procent versus 34 van de marketeers en 41 procent van de aanbieders van marketingdiensten.
E-mail is wel het marketingmiddel dat het meest gebruikt (72 procent) wordt voor gepersonaliseerde klantervaringen. Daarna volgt direct mail (58 procent, website (56 procent), social media-campagnes (53 procent). Eenvierde personaliseert geen van de marketingkanalen.
(bron: Marketingcharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid