Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers sturen nog steeds veel bulk e-mail

42 procent van de marketeers gebruikt een vorm van e-mailsegmentatie om zo gepersonaliseerde e-mails te sturen, 26 procent gebruikt een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

42 procent van de marketeers gebruikt een vorm van e-mailsegmentatie om zo gepersonaliseerde e-mails te sturen, 26 procent gebruikt een lichte vorm van personalisatie, 18 procent stuurt alleen bulk e-mail. Dat blijkt uit .

related partner content for mobile comes here

Slechts 13 procent verstuurt zijn e-mails gebaseerd op de voorkeuren van de ontvanger, en monitort deze e-mails real time.

Als de ondervraagde marketeers worden onderverdeeld in: marketeers, aanbieders van marketingdiensten en bureaus, blijkt het volgende. De marketeers sturen het minst vaak e-mails gebaseerd op de voorkeuren van de ontvanger (11 procent), 12 procent van de bureaus doet het, net als 14 procent van de aanbieders van marketingdiensten. Maar de bureaus nemen op hun beurt het hoogste percentage (48 procent) voor hun rekening als het gaat om het segmenteren van de doelgroep voor verschillende boodschappen. 28 procent van de aanbieders van marketingdiensten sturen bulk e-mail die in lichte mate gepersonaliseerd is.

37 procent van de ondervraagden geeft aan dat alle marketinginspanningen worden gemeten en geanalyseerd. Zes procent geeft aan de data niet te analyseren, 28 procent heeft te maken met beperkingen in de analyse, 20 procent gaat niet verder dan een basisanalyse. Een andere 28 procent geeft aan moeite te hebben om de analyse te koppelen aan de campagne-inspanningen.

De meerderheid heeft dus moeite wat en hoe te meten en te analyseren en de informatie te gebruiken voor het verbeteren van de marketinginspanningen.

Bureaus meten meer dan de anderen, 54 procent versus 34 van de marketeers en 41 procent van de aanbieders van marketingdiensten.

E-mail is wel het marketingmiddel dat het meest gebruikt (72 procent) wordt voor gepersonaliseerde klantervaringen. Daarna volgt direct mail (58 procent, website (56 procent), social media-campagnes (53 procent). Eenvierde personaliseert geen van de marketingkanalen.

(bron: Marketingcharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in