Overslaan en naar de inhoud gaan

Lijst internationale mediareviews wordt wekelijks langer

Grote adverteerders herzien wereldwijd hun mediabureaurelaties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen vrijdag meldde Johnson & Johnson dat het 2,3 miljard tellende media buying & planning account wordt herzien. Het concern met veel farmaceutische merken en ook consumentenproducten als Johnson’s en Listerine werkt in de Verenigde Staten met OMD en in Europa met verschillende netwerken.
J&J is niet de enige grote internationale adverteerder die rondkijkt voor haar mediabudget. De drie grootste adverteerders mondiaal P&G, Unilever en L&;Oreal doen dat ook. P&G en L&;Oreal weliswaar alleen in de States, maar het geeft aan dat er veel beweging is bij de grote spelers. Ook Coca-Cola besloot onlangs in Noord-Amerika de mediarelaties te herzien.

Nog drie andere mediareviews
Aan de lijst van grote adverteerders kunnen we ook 21stCentury Fox, Sony en Volkswagen toevoegen. Mediaconcern 21stCentury Fox bekijkt wereldwijd de mediabelangen. De review geldt voor merken als de Fox Film Studio, Fox Broadcasting, Fox News en FX Networks. 21stCentury Fox werkt nu met diverse bureaus als Publicis Groupe’s Zenith Media en Dentsu Aegis’ Vizeum.

related partner content for mobile comes here

Sony houdt ook een wereldwijde mediareview. Het concern koos in 2013 Mediacom (WPP) als wereldwijde mediabureau voor zijn elektronicatak en mobiele business. In de VS is IPG Mediabrands verantwoordelijk voor de business, maar ook Carat staat op de lijst.

Volkswagen Group, met naast VW ook Audi en Porsche, kijkt eveneens rond. Mediacom is al jaren het medianetwerk voor VW, ook in Nederland. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in