Overslaan en naar de inhoud gaan

Levi’s opent nieuwe stores

In een tijd waarin nieuwe en veelal dure jeansmerken de markt overspoelen, probeert het 152 jaar oude merk Levi's uit San Francisco opnieuw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit jaar nog worden negen nieuwe Levi's stores geopend, waarmee het merk zich midden in de jeansscene stort. Ondertussen groeit onder Nederlanders de behoefte aan opvallende nieuwe jeans.

related partner content for mobile comes here

Voor ieder jeansmerk is Nederland het walhalla. Er worden per hoofd van de Europese bevolking de meeste spijkerbroeken gedragen (2,1), mede omdat Nederland een zeer informele samenleving kent.

Waar je vroeger werd nagekeken als je een vale spijkerbroek droeg, trek je die nu aan naar een vernissage.

’Als ik in Amsterdam ben, verbaas ik me er iedere keer weer over hoeveel mensen daar jeans dragen’, zegt de Levi's-president van Europa, Kenny Wilson. ‘Steden als Amsterdam en Rotterdam zijn voor ons zeer in-spirerend.’

De Nederlander John van Dorst ontwierp met zijn team de nieuwe Levi's stores waarin de nadruk ligt op meer modellen en beter advies via de nieuw geïntroduceerde 'denimbar', waar klanten uit meer dan 150 modellen kunnen kiezen: welke wassing, pasvorm, seizoensartikel, lengte- en taillemaat. Deze week gaat er een Levi’s store open in Amsterdam.
Sinds ongeveer vijf jaar is in Nederland de verkoop van de dure, nieuwe jeans booming. Vooral de Nederlandse ondernemer Steve te Pas van Moshi Moshi heeft met zijn denimlabel Blue Blood inmiddels een trendy naam neergezet. Daarin staan onder andere de Avelon-modellen, die voor rond de 500 euro in de winkels liggen.

Het zijn 'hebbedingetjes' die de naam Levi's doen verbleken. De belangstelling voor het dure segment - spijkerbroeken vanaf 85 euro - steeg in Nederland in vijf jaar tijd met 300 procent.
Bovendien hebben eind jaren negentig merken als Diesel en G-star met hun nieuwe belevenissen of succesvolle modellen Levi's enigszins weggedrukt. Ondanks dat is Levi's in de andere Europese landen nog steeds leidend.

’In Nederland waren we op te veel plekken te koop en we hadden te veel basics. Daarom hebben we nu onze distributie in Nederland en België met 40 procent teruggebracht en is het aantal nieuwe ontwerpen toegenomen’, is het antwoord van Wilson op de ontwikkelingen in de markt.

Levi's wil zich onderscheiden met aandacht voor de 'echte jeans', zoals het merk die al ruim 150 jaar op de markt brengt.

’Met veel meer modellen proberen we soms de jeans te herscheppen. We verwelkomen nieuwe merken, omdat die de jeans als categorie hot houden. Aan de andere kant bestaan wij al 150 jaar en hebben we een rijke historie. Bij het ontwerpen van nieuwe modellen duiken we dan ook vaak genoeg het archief in’, zegt Wilson.

Met de nieuwe stores in heel Europa behoudt het merk zijn enigszins bescheiden karakter. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Diesel-winkels, schreeuwt Levi's met zijn inrichting niet om aandacht, maar wil het feitelijk alleen maar zeggen dat het de echte jeans verkoopt.

Zo overwon Levi's het probleem voor de dames met een paar redelijke billen en een taille. Door onder meer de tailleband wat nauwer te maken en de achterzakken iets omhoog te brengen, is het probleem van de inkijk op de string verholpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in