Overslaan en naar de inhoud gaan

KLM wil dat piloot gastvrij wordt

De KLM wil dat de nu nog onzichtbare piloot zich weer aan de passagiers vertoont en een praatje met ze maakt. Net als vroeger.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De wil dat de nu nog onzichtbare piloot zich weer aan de passagiers vertoont en een praatje met ze maakt. Net als vroeger.

related partner content for mobile comes here

Vroeger dineerde de piloot tijdens lange vluchten nog wel eens met de passagiers, maar tegenwoordig geeft hij hooguit wat vluchtinformatie via de intercom. KLM wil oude tijden doen herleven.

De piloot moet weer praten met de klant, aldus een verhaal in het blad de Wolkenridder van KLM.

'Piloot is veel meer een technisch beroep geworden', zegt een KLM-woordvoerder. Hij brengt het grootste deel van zijn tijd door in de cockpit en is nauwelijks in de cabine te vinden. Sinds de terroristische aanslagen van 2001 in de Verenigde Staten is dat alleen maar erger geworden.

De klanten waarderen de persoonlijke aandacht van de vlieger juist enorm, aldus KLM.

De luchtvaartmaatschappij is daarom een programma begonnen, met de naam 2BCaptain, dat de piloot weer in contact moet brengen met de klant. Het is bijvoorbeeld de bedoeling dat hij af en toe een rondje maakt in de cabine en de passagiers goed op de hoogte houdt van vertragingen.
KLM hoopt zich zo van de concurrentie te kunnen onderscheiden.

'Want daar gaat het uiteindelijk om: dat de klant voor zijn volgende reis weer voor KLM kiest', zegt E. Bult, verantwoordelijk voor 2BCaptain, in het personeelblad van de luchtvaartmaatschappij.

Niet iedere piloot reageert even enthousiast op het programma, geeft de woordvoerder toe. De vliegers moeten nu alleen het toestel veilig en efficiënt van A naar B brengen en sommigen zijn niet zo goed in het voeren van luchtige gesprekken.

Ze kunnen wel rekenen op speciale trainingen waardoor hun dat in de toekomst veel makkelijker moet afgaan.

De luchtvaartmaatschappij zal bovendien nieuwe piloten onder meer selecteren op hun 'communicatieve vaardigheden', zegt de woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in