Internet favoriet bij tweens


61 procent van de jonge respondenten besteedt de meeste tijd aan het medium internet. 87 procent van de jonge internetbezitters is dagelijks online en 47 procent van de tweens surft dagelijks zelfs meer dan 3 uur op internet. Het medium televisie blijft in het onderzoek steken op een voorkeur van 30 procent. 37 procent van de Tweens zegt dagelijks 3 uur of meer televisie te kijken. Slechts 3 procent kiest radio of tijdschriften als favoriet medium.
43 procent van de respondenten luistert niet dagelijks naar de radio. Het medium heeft volgens de onderzoekers plaatsgemaakt voor muziek download-programma’s als KaZaA, LimeWire en eDonkey. Met deze programma’s kun je muziek gratis downloaden, een erg populair gebruik onder tweens. De reden: Tweens vinden het belangrijk om zelf te kunnen bepalen naar welke muziek ze luisteren.
De Tweens besteden per dag hun meeste tijd aan:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- 1. 61% Internet
- 2. 28% TV kijken
- 3. 5% Mobiel bellen/SMS-en
- 4. 5% Radio luisteren
- 5. 1% Tijdschriften lezen Uit het onderzoek blijkt dat tweens internet vooral als communicatiemiddel gebruiken. 81 procent zit minimaal één keer per week op MSN, het populaire chatprogramma van Microsoft. 72 procent geeft zelfs aan dagelijks via MSN te communiceren. MSN wordt hoofdzakelijk door de Tweens gebruikt om te kletsen en te flirten. En op de vraag wat de favoriete bezigheid is op internet, antwoordt 61 procent: MSN. Top 6 internet activiteiten:
- 1. 81% MSN
- 2. 63% Games spelen
- 3. 55% Muziek downloaden
- 4. 53% Surfen
- 5. 48% Plaatjes zoeken
- 6. 47% Mailen Het maken van een eigen homepage blijkt razend populair onder tweens. 66 procent van de jongeren die online is, is in het bezit van een eigen homepage. In totaal deden er 2.500 respondenten mee aan het onderzoek, die allemaal in het bezit zijn van een internetaansluiting. Kaboem is een mediaplatform voor en door Tweens (9 t/m 15 jaar). De site telt naar eigen zeggen 600.000 bezoekers en is voor Tweens een plek om elkaar te ontmoeten en informatie te krijgen over Tweens-onderwerpen. De website is onlangs vernieuwd, met onder andere een ‘Hot Spot’waar jongeren hun eigen homepage kunnen aanmaken. Aan de andere kant onderzoekt de eigenaar NewRulez BV (dochter van ilse media groep BV) de laatste trends onder deze (doel)groep aan de hand van enquetes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid