Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet favoriet bij tweens

Internet is het favoriete medium van tweens en de favoriete bezigheid online is msn-en. Radio en print zijn niet populair. Dit blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

61 procent van de jonge respondenten besteedt de meeste tijd aan het medium internet. 87 procent van de jonge internetbezitters is dagelijks online en 47 procent van de tweens surft dagelijks zelfs meer dan 3 uur op internet. Het medium televisie blijft in het onderzoek steken op een voorkeur van 30 procent. 37 procent van de Tweens zegt dagelijks 3 uur of meer televisie te kijken. Slechts 3 procent kiest radio of tijdschriften als favoriet medium.

related partner content for mobile comes here

43 procent van de respondenten luistert niet dagelijks naar de radio. Het medium heeft volgens de onderzoekers plaatsgemaakt voor muziek download-programma’s als KaZaA, LimeWire en eDonkey. Met deze programma’s kun je muziek gratis downloaden, een erg populair gebruik onder tweens. De reden: Tweens vinden het belangrijk om zelf te kunnen bepalen naar welke muziek ze luisteren.
De Tweens besteden per dag hun meeste tijd aan:

  • 1. 61% Internet
  • 2. 28% TV kijken
  • 3. 5% Mobiel bellen/SMS-en
  • 4. 5% Radio luisteren
  • 5. 1% Tijdschriften lezen Uit het onderzoek blijkt dat tweens internet vooral als communicatiemiddel gebruiken. 81 procent zit minimaal één keer per week op MSN, het populaire chatprogramma van Microsoft. 72 procent geeft zelfs aan dagelijks via MSN te communiceren. MSN wordt hoofdzakelijk door de Tweens gebruikt om te kletsen en te flirten. En op de vraag wat de favoriete bezigheid is op internet, antwoordt 61 procent: MSN. Top 6 internet activiteiten:
  • 1. 81% MSN
  • 2. 63% Games spelen
  • 3. 55% Muziek downloaden
  • 4. 53% Surfen
  • 5. 48% Plaatjes zoeken
  • 6. 47% Mailen Het maken van een eigen homepage blijkt razend populair onder tweens. 66 procent van de jongeren die online is, is in het bezit van een eigen homepage. In totaal deden er 2.500 respondenten mee aan het onderzoek, die allemaal in het bezit zijn van een internetaansluiting. Kaboem is een mediaplatform voor en door Tweens (9 t/m 15 jaar). De site telt naar eigen zeggen 600.000 bezoekers en is voor Tweens een plek om elkaar te ontmoeten en informatie te krijgen over Tweens-onderwerpen. De website is onlangs vernieuwd, met onder andere een ‘Hot Spot’waar jongeren hun eigen homepage kunnen aanmaken. Aan de andere kant onderzoekt de eigenaar NewRulez BV (dochter van ilse media groep BV) de laatste trends onder deze (doel)groep aan de hand van enquetes.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in