Overslaan en naar de inhoud gaan

In VS geen reclame tijdens oorlog

Amerikaanse adverteerders zijn van plan reclame terug te trekken als de Verenigde Staten en Engeland Irak aanvallen, meldt de New York…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Michael Drexler, ceo van Optimedia International, zegt tegen de NYT dat de meeste van zijn klanten niet willen adverteren tijdens (het begin van) de oorlog. ‘Het plan is de eerste fase af te wachten en daarna te kijken hoe het verloopt.’ Procter & Gamble heeft al aangekondigd alle televisiereclame in de eerste 48 uur van een mogelijke oorlog terug te trekken.

related partner content for mobile comes here

Sommige adverteerders hebben een heel andere aanpak. Vodafone bijvoorbeeld, kwam afgelopen week met een ‘marketingbombardement’ op de luchthaven van Koeweit, omdat alle grote internationale mediabedrijven daar zijn aangekomen in afwachting van en voorbereiding op een oorlog.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in