Overslaan en naar de inhoud gaan

Het Parool krijgt respijt tot november

Volgens Het Financieele Dagblad van vandaag heeft Het Parool van uitgeefconcern PCM tot november respijt gekregen om een plan uit te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Parool maakte vorige maand bekend uit PCM te willen stappen, omdat het dagblad zegt niet te kunnen voldoen aan de eis van het uitgeefconcern om volgend jaar uit de rode cijfers te komen. Om in 2003 quitte te spelen zouden ingrijpende maatregelen nodig zijn, waaronder het inkrimpen van de redactie. Het Parool, dat al jaren verlies lijdt, denkt buiten PCM goedkoper af te zijn, omdat het uitgeefconcern te hoge overheadkosten met zich mee zou brengen voor de relatief kleine krant. PCM geeft verder onder meer NRC Handelsblad en de Volkskrant uit, en bezit een algemene en een educatieve uitgeverij.

related partner content for mobile comes here

Volgens goed ingevoerde bronnen voert Het Parool oriënterende gesprekken met partijen die eventueel geld in de verzelfstandigde krant zouden willen steken. Onderhandelingen worden er nog niet gevoerd. Toch denkt de leiding van Het Parool in november een plan te kunnen voorleggen voor verzelfstandiging, inclusief financiële onderbouwing, aldus ingewijden.

Ondanks de ruimte die Het Parool krijgt om het verzelfstandigingsplan verder uit te werken, zijn er hardnekkige geruchten binnen PCM dat het dagblad ophoudt te bestaan. Vertegenwoordigers van het personeel bij de andere kranten achten het onwaarschijnlijk dat de directie van PCM meewerkt aan de verzelfstandiging van een dagblad dat de eigen titels beconcurreert.

Bron: Het Financieele Dagblad

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in