Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema skipt tv-commercials tijdens kerst en lanceert ‘kerstkadofabriek’

Hema: 'De kadofabriek is een magische machine die mensen helpt echt iets bijzonders te maken van Kerst.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hema bedacht in samenwerking met reclamebureau XXS de . Dat is volgens Hema een magische machine die een wereld aan inspiratie biedt om mensen te helpen echt iets bijzonders te maken van Kerst. &;In de online kadofabriek vind je gepersonaliseerde kerstinspiratie met onder andere ideeën voor cadeaus, decoratie en eten & drinken. In de grootste winkels kun je de kadofabriek echt binnenstappen en gepersonaliseerde cadeaus maken. Ook helpen we dit jaar mensen een ander te verrassen tijdens Kerst door tientallen bijzondere kerstwensen uit te laten komen.&;

related partner content for mobile comes here

Hema is voor het eerst in jaren niet op televisie aanwezig tijdens de kerstperiode. Om toch een weg te vinden naar de huiskamers van Nederland, zocht Hema de samenwerking met onder andere Sanoma en verschillende influencers. Hema: &;Zo is het gelukt om gerichte advertorials en vlogs te creëren met het kerstassortiment als middelpunt.&; , zegt er dit over: &;Na onze succesvolle schoolcampagne van afgelopen zomer is deze kerstcampagne een logische vervolgstap waarbij we van een traditionele inzet van massamediale communicatie naar een contentgerichte aanpak gaan.&;

Hema pakt in 10 brandstores extra uit met speciale kerstevents. In deze filialen kunnen klanten in de kerstkadofabriek gepersonaliseerde kerstcadeaus maken. Marry Jansen-Kin van Hema licht verder toe: &;De kerstkadofabriek bestaat uit een aantal feestelijke hulpmiddelen voor echt persoonlijke kerstcadeaus: je kunt een product laten lasergraveren, een persoonlijk telefoonhoesje maken, een persoonlijke kerstkaart met foto bedrukken, kerstkoekjes versieren en je cadeaus mooi laten inpakken, waarbij de opbrengst naar het goede doel gaat. Allemaal ingrediënten voor een persoonlijke touch.&;

Een door adverteerders veel gekozen thema tijdens Kerstmis is &;samen zijn&; en Hema is daar geen uitzondering op. &;De fijne momenten samen met vrienden en familie zijn natuurlijk ook "kadootjes", zegt het warenhuis, &;daarom riepen wij als onderdeel van de campagne onlangs via Facebook en met pre-rolls op tot het insturen van een kerstwens voor een ander.&; Van de wensen die Hema laat uitkomen is er een aantal te zien via de Facebookpagina van Hema en opnieuw in pre-rolls. (Zie video&;s helemaal onderaan dit bericht.) Verder spelen de filialen in het land volgens Hema een grote rol bij het vervullen van lokale kerstwensen.

Credits
Concept & Creatieve Directie: John de Vries en René Verbong
Strategie: Joram Helmer en Karlijn Marchildon
Agency producer: Josien de Heul en Barbara Zwaaneveld
Account: Robin Verhoek en Francis Oud
Klant: Ferry Buitenhuis, Desiree Vernie, Marry Jansen,
Kimberley Olthof, Leontine Denisse, Sara Mok
Camera + Regie: Sjoerd Venrooy
Editor: Pieter Bokhorst (XXS Amsterdam)
Muziek: Peter Horwitz (XXS Amsterdam)
Productie actiesite: Guilty People
Fotografie: Chuck

 

Hema- Kerstwens ‘Schaatsen’

;Schaatsen&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Hema - Kerstwens &;Voetbalkantine&;

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in