Overslaan en naar de inhoud gaan

Geluk als nieuwe valuta

Met het ineenstorten van de financiële markten en de gevolgen daarvan, is er iets te zeggen voor Bhutan dat niet het Bruto Nationaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geluk indiceert succes
Gelukkige mensen zijn aantrekkelijker om mee samen te werken. Ze blijken betere beslissingen te nemen, meer te kunnen leren en zijn flexibeler, productiever en creatiever. Een organisatie met gelukkige mensen is meetbaar succesvoller dan een bedrijf met ongelukkige mensen. Ergo: een economie gebaseerd op geluk is dus zo gek nog niet en investeren in het geluk van medewerkers en klanten buitengewoon slim zakendoen. om in dat kader te lezen is van de hand van Shawn Ancor, de schrijver van The Happiness Advantage; ook hierover is aan te bevelen.

related partner content for mobile comes here

Geluksmarketing
Bij marketingplannen en –strategieën worden veel variabelen meegenomen, maar de vraag in hoeverre een marketingactie het geluk van de klant of de prospect bevordert, is slechts zelden een overweging. Terwijl de kracht daarvan nu juist zo groot is. Experience marketing zou daar bij uitstek een middel in kunnen zijn. Want het allermooiste is: geluk is voor een heel groot deel, te weten 50%, positief te beïnvloeden. Gelukkig zijn kan je leren dus.

Ondernemend geluk
In Nederland is onlangs een boek verschenen dat heet. Hierin vertellen bekende en minder bekende Nederlanders uit de politiek, het bedrijfsleven, de amusementswereld en de wetenschap hoe zij geluk zien. Het is een boek vol mooie foto’s en inspirerende verhalen van mensen die weten waar zij het over hebben. Het boek wordt ondersteund met een DVD, website, , ; en lezingen over geluk die te boeken zijn via de website.

Gelukskoffer
Initiatiefneemster Clara den Boer houdt zich al langer bezig met het onderwerp geluk. Samen met haar zus Anke heeft ze enkele jaren geleden de Stichting opgericht: dat handzaam lesmateriaal heeft gemaakt waarmee lagere schoolkinderen leren hoe ze gelukkig(er) kunnen zijn. Geluk is immers slechts ten dele afhankelijk van erfelijkheid en omstandigheden, geluk is maakbaar. En hoe jonger kinderen leren hoe ze zich gelukkiger kunnen voelen, hoe groter de kans dat ze gelukkige volwassenen worden.

Er is veel te zeggen voor geluk in plaats van geld als meetinstrument bij het bepalen van waarde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in