Overslaan en naar de inhoud gaan

Erg leuk én erg irritant, de meningen over de commercial van Allsecur lopen nogal uiteen

De autocoureurbroertjes Coronel vernaggelen een golfgreen met hun dikke ralley-BMW. ‘Irritant’, zegt 32 procent van de Nederlanders.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sommige commercials roepen totaal verschillende reacties op. De nieuwe commercial van Allsecur (bureau: Alfred) is er één in die categorie. 48 procent van de Nederlanders vindt de commercial leuk en dat is bovengemiddeld veel.

related partner content for mobile comes here

Tegelijkertijd vindt 32 procent het filmpje irritant en dat is 15 procent boven de benchmark, ofwel, Nederland vindt Tim en Tom Coronel in de Allsecur-reclame veel irritanter dan de gemiddelde televisiereclame.

Dat blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Memo2 onder precies 100 respondenten in het kader van het Adformatie Campagnerapport. De benchmark is gebaseerd op alle commercials die Memo2 vanaf 2004 onderzocht, dat zijn er inmiddels  meer dan 5 duizend.

Ondergemiddeld
Love it or hate it dus, dat levert uiteindelijk dan een 6,0 op. En dat is lager dan de benchmark, want die ligt op een 6,3. Goed om te weten dat er naast haters ook een grote schare fans is van de Alfred-humor in deze commercial. Dat blijkt ook uit de oneliners die respondenten loslieten bij de enquête: ‘Dit is reclame voor mannen’, ‘Grappig filmpje’ en ‘Overdonderend flitsende kwajongens’. Maar de negatieve opmerkingen overheersen (zuur volkje, die Nederlanders): ‘Flauwe reclame’, Hoe haalt die vent het in zijn hoofd om op een golfbaan te scheuren?’ en ‘Dat de broertjes Coronel zich hiervoor lenen!’

Niet geloofwaardig
De analyse van Wouter Westerman van Memo2: ‘AllSecur is erin geslaagd om een opvallende en onderscheidende commercial neer te zetten. De opzet van de commercial komt de geloofwaardigheid en de overdracht van de boodschap echter niet ten goede. De commercial scoort op deze rationele aspecten onder de MeMoBenchmark.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in