Overslaan en naar de inhoud gaan

Doodsberichten op Facebook moeten Belgische verkeerszondaars wakkerschudden

Bij wijze van shocktheraptie worden jonge Belgische verkeerszondaars op Facebook geconfronteerd met het bericht dat ze overleden zouden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De is een initiatief van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, meldden Vlaamse media zondag. De instantie wil automobilisten die te snel rijden, drugs gebruiken of te veel drinken, op andere gedachten brengen.

related partner content for mobile comes here

Via Facebook kunnen vrienden een levensecht krantenartikel opstellen waarin de gevaarlijke chauffeur het slachtoffer is van een dodelijk ongeval. Het is de bedoeling de automobilist te wijzen op de gevolgen van zijn onverantwoord rijgedrag. De betrokkene is de enige die het confronterende bericht krijgt, aldus het instituut.

De Nederlandse verkeersorganisatie Veilig Verkeer Nederland stelt in een reactie dat dergelijke 'fear-based-'campagnes in Nederland niet werken. “Hier zijn voorlichtingscampagnes niet gebaseerd op angst, maar op verantwoordelijkheid. Zoals de BOB-campagne,” aldus een woordvoerder. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in