Doodsberichten op Facebook moeten Belgische verkeerszondaars wakkerschudden


De actie is een initiatief van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, meldden Vlaamse media zondag. De instantie wil automobilisten die te snel rijden, drugs gebruiken of te veel drinken, op andere gedachten brengen.
Via Facebook kunnen vrienden een levensecht krantenartikel opstellen waarin de gevaarlijke chauffeur het slachtoffer is van een dodelijk ongeval. Het is de bedoeling de automobilist te wijzen op de gevolgen van zijn onverantwoord rijgedrag. De betrokkene is de enige die het confronterende bericht krijgt, aldus het instituut.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Nederlandse verkeersorganisatie Veilig Verkeer Nederland stelt in een reactie dat dergelijke 'fear-based-'campagnes in Nederland niet werken. “Hier zijn voorlichtingscampagnes niet gebaseerd op angst, maar op verantwoordelijkheid. Zoals de BOB-campagne,” aldus een woordvoerder. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid