CMC blijft verbod kinderreclame aanvechten
Over deze kwestie stuurde de koepelorganisatie voor commerciële communicatie afgelopen vrijdag een brandbrief naar de bewindsvrouw en de kamerleden, maar die kon het Kamerstandpunt niet ombuigen. Een Kamermeerderheid steunde het voorstel in ruil voor extra reclamezendtijd elder op de publieke netten.
CMC-voorzitter Hans Hillen, die in de brief zijn verbazing uitsprak over het plan en wees op de huidige zelfregulering, laat nu weten dat hij rekent op een spoedig gesprek met Van der Laan. 'De staatssecretaris kan haar voorstel zo terugdraaien. In eerdere Kamervragen heeft ze ooit het compleet tegenovergestelde standpunt zeer goed onderbouwd uitgedragen, maar nu heeft ze blijkbaar een waarheid gezien die ons allemaal ontgaat. Haar enige argument is nu: de ouders willen het zo graag. Maar als papa en mama de kamer uit zijn, zappen de kinderen gewoon naar MTV, dat barstensvol reclame zit.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVanmiddag is de staatssecretaris op het congres van de Reklame Rakkers. Daar zal dit onderwerp zeker aan bod komen. Hillen is verhinderd omdat hij een collegevergadering van de zorgverzekeraars moet voorzitten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid