Overslaan en naar de inhoud gaan

CMC blijft verbod kinderreclame aanvechten

Koepelorganisatie CMC vindt het 'niet zo'n punt' dat de Tweede Kamer maandag tijdens het omroepdebat het voorstel van staatssecretaris Medy…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over deze kwestie stuurde de koepelorganisatie voor commerciële communicatie afgelopen vrijdag een brandbrief naar de bewindsvrouw en de kamerleden, maar die kon het Kamerstandpunt niet ombuigen. Een Kamermeerderheid steunde het voorstel in ruil voor extra reclamezendtijd elder op de publieke netten.

related partner content for mobile comes here

CMC-voorzitter Hans Hillen, die in de brief zijn verbazing uitsprak over het plan en wees op de huidige zelfregulering, laat nu weten dat hij rekent op een spoedig gesprek met Van der Laan. 'De staatssecretaris kan haar voorstel zo terugdraaien. In eerdere Kamervragen heeft ze ooit het compleet tegenovergestelde standpunt zeer goed onderbouwd uitgedragen, maar nu heeft ze blijkbaar een waarheid gezien die ons allemaal ontgaat. Haar enige argument is nu: de ouders willen het zo graag. Maar als papa en mama de kamer uit zijn, zappen de kinderen gewoon naar MTV, dat barstensvol reclame zit.'

Vanmiddag is de staatssecretaris op het congres van de Reklame Rakkers. Daar zal dit onderwerp zeker aan bod komen. Hillen is verhinderd omdat hij een collegevergadering van de zorgverzekeraars moet voorzitten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in