Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes dag 5: tweemaal goud voor Akqa en Amp Amsterdam

Daarnaast wint MediaMonks brons voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK.
cannes
En weer scoort Nederland goed in Cannes.
cannes
En weer scoort Nederland goed in Cannes.

Vrijdagavond zijn er Leeuwen in de laatste categorieën uitgereikt: Glass: the Lion for Change, Sustainable Development Goals, Film, Titanium en Grand Prix for Good.

related partner content for mobile comes here

En weer laat Nederland van zich horen. Zo wint de Pink Chip-case van DeGiro door de Amsterdamse bureaus Akqa en Amp maar liefst tweemaal goud. Deze case draait om het inzicht dat beursgenoteerde bedrijven die worden geleid door vrouwen doorgaans beter presteren. Donderdag won DeGiro ook al goud en zilver voor de campagne.

Ook noteren we een bronzen Leeuw voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK  (The Japan Broadcasting Corporation) door het Nederlandse MediaMonks. Deze case draait om 's werelds eerste 'tekst-naar-teken-vertaalmachine' voor de dovengemeenschap, waarin op basis van geavanceerde technologie platte teksten realtime naar levensechte Japanse gebarentaal vertaald worden.

32 Leeuwen

Hiermee komt Nederland op een totaal van 32 Leeuwen, wat -in vergelijking met de laatste paar jaar- een bovengemiddeld hoge score is. Met als absoluut hoogtepunt de Grand Prix' voor Stukje van  mij' van KPN en 'Refurb' van Philips donderdagavond.

Bekijk alle Nederlandse winnaars en daarnaast de Grand Prix' per categorie hieronder.

Glass, the Lion for Change

Grand Prix voor Transition Body Lotion van Unilever door Ogilvy Singapore

Goud voor Pink Chip van DeGiro door Akqa Amsterdam (main agency) en Amp Amsterdam (postproductie)

Sustainable Development Goals

Grand Prix voor Cars to work van Renault door Publicis Conseil Paris

Goud voor Pink Chip van DeGiro door Akqa Amsterdam (main agency) en Amp Amsterdam (postproductie)

Brons voor 'Kiki, the virtual human interpreter' van NHK door MediaMonks NL

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Film

Grand Prix voor Women's Football van Orange door Marcel Paris

Geen Nederlandse winnaars.

Titanium

Grand Prix voor All the ads van Doordash door Wieden+Kennedy Portland en Superette San Francisco

Geen Nederlandse winnaars.

Grand Prix for Good

The first speech Russia van RSF door Innocean Berlin

Geen Nederlandse winnaars.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in