Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes dag 2 - door Thijs de Boer

Dag 2 voor de Promo & Activation jury. Zag ik gisteren een kleine 200 werkstukken, vandaag liggen er 160 verse werken te schreeuwen om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alles wat we zien “spread like wildfire” en “the results were amazing” bij zo’n beetje elke scheet die er wordt gelaten. Maar ik heb goed geslapen en ben vol goede hoop.
De Tipp-ex experience ‘A Hunter Shoots A Bear’ is leuk. ‘Pay With A Tweet’ (the first social paying system) is een dappere poging. Of het echt een blijvertje is als betaalmiddel weet ik niet, maar het is goed bedacht.
Mooie campagne van Human Right Watch voor politieke gevangenen in Burma (even googelen). En ook de ‘Digital Death Campaign’ voor HIV/Aids slachtoffers in Afrika en India is mooi. Celebs als Alicia Keys en Lenny Kravitz laten zich digitaal ombrengen “to keep a child alive”. Al hun volgers moeten betalen om Alicia en Lenny digitaal (twitter, facebook) weer tot leven te brengen. Waarmee ze en passant wat belangrijker levens helpen redden. Overigens leven alle Celebs inmiddels digitaal weer, gelukkig.

related partner content for mobile comes here

Wie het ook niet goed heeft, zo leer ik uit nogal wat Public Awareness cases, is de boom. Zeker vier inzendingen gaan over de boom. In twee cases kan de boom praten. De eerste (“what has nature got to say?”) is een ingewikkeld, beetje belachelijk verhaal. Voor een boom. De andere pratende boom (voor het WWF) leeft niet meer, maar is bruut gereïncarneerd in een houten bankje in een park. Zodra er iemand op gaat zitten, begint het bankje (de geest van de boom) de persoon bestraffend toe te spreken over dat hij of zij op illegaal hout zit. Levert het soort virals op waar je ieder moment Ralph Inbar het beeld in verwacht te zien komen, ware het niet dat die ook reeds in iets gereïncarneerd is. Misschien wel een boom.

Dan, eindelijk iets Hollands; de Arthur Mebius ADCN promo. De Amerikaan naast me begrijpt er niet veel van. Ik neem geduldig de tijd om het hem uit te leggen (echt waar Dieuwer), maar de man zit gebiologeerd naar de foto’s te kijken die aan het eind van de case in beeld komen. “Te gekke foto’s”, zegt ie. Ik knik en zeg “ja, da’s Arthur, hè”, maar daar gaat het nu even niet om. Ik vertel over het Cannes van Nederland en hoe dat gaat en krijg iedereen mee, althans er wordt instemmend geknikt. Of er ook zo gestemd wordt weet ik niet. Hoe dan ook; Arthur kan in Amerika aan de slag.

Om zeven uur loop ik met nog iets teveel niet ingeloste hoop en verwachting onder de arm naar het hotel. Dan maar bier. Ik spreek mijn Belgische juryvriend van Boondoggle, die mijn dag redt. Althans, eigenlijk is het Greenpeace die dat doet. Die redden wel meer.
Hij vertelt zo fier over de Greenpeace case (zien: anewwarrior.greenpeace.org) die hij vandaag zag in een ander groepje, dat ik doe alsof ik het voor het eerst hoor. Geweldig. Blij dat ik daar voor mag stemmen. Champagne!

Later op de avond gaat de Greenpeace case meer tafels over.
In ieder geval 1 ding spread like wildfire in onze jury vandaag. Morgen meer amazing results. Ik ga slapen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in