Overslaan en naar de inhoud gaan

Blue Ribbon lanceert campagne tegen prostaatkanker

Stichting Blue Ribbon start een campagne om de bekendheid van prostaatkanker te vergroten en het taboe rond de ziekte te verkleinen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Blue Ribbon presenteerde vandaag de resultaten van een publieksonderzoek naar prostaatkanker en een landelijke postercampagne. Bij de presentatie speldde voorzitter Bob Bartelds een jeanslintje op bij Bert van der Veer, dit is dit jaar het symbool van Blue Ribbon.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek dat Blue Ribbon door Smelik Abrahams Morssinkhof / Panelclix liet uitvoeren onder 1053 Nederlanders van dertig jaar of ouder, blijkt dat Nederlanders weinig weten over de prostaat. Eenderde weet niet dat het orgaan zich onder de blaas bevindt en slechts 38 procent weet dat de prostaat het aanmaken van zaadvocht als functie heeft. Ook prostaatkanker is onderbelicht. Zo is 94 procent van de Nederlanders bekend met prostaatkanker, maar wordt de ziekte slechts in drie op de tien gevallen genoemd wanneer de respondenten gevraagd wordt vijf vormen van kanker te noemen.

Prostaatkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij mannen. Jaarlijks wordt de ziekte bij 9.500 Nederlandse mannen vastgesteld en maakt deze 3.500 slachtoffers. Stichting stelt zich ten doel de bekendheid van prostaatkanker te vergroten en het taboe rond deze ernstige ziekte te verkleinen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in