Blue Ribbon lanceert campagne tegen prostaatkanker
Blue Ribbon presenteerde vandaag de resultaten van een publieksonderzoek naar prostaatkanker en een landelijke postercampagne. Bij de presentatie speldde voorzitter Bob Bartelds een jeanslintje op bij Bert van der Veer, dit is dit jaar het symbool van Blue Ribbon.
Uit het onderzoek dat Blue Ribbon door Smelik Abrahams Morssinkhof / Panelclix liet uitvoeren onder 1053 Nederlanders van dertig jaar of ouder, blijkt dat Nederlanders weinig weten over de prostaat. Eenderde weet niet dat het orgaan zich onder de blaas bevindt en slechts 38 procent weet dat de prostaat het aanmaken van zaadvocht als functie heeft. Ook prostaatkanker is onderbelicht. Zo is 94 procent van de Nederlanders bekend met prostaatkanker, maar wordt de ziekte slechts in drie op de tien gevallen genoemd wanneer de respondenten gevraagd wordt vijf vormen van kanker te noemen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisProstaatkanker is de meest voorkomende vorm van kanker bij mannen. Jaarlijks wordt de ziekte bij 9.500 Nederlandse mannen vastgesteld en maakt deze 3.500 slachtoffers. Stichting Blue Ribbon stelt zich ten doel de bekendheid van prostaatkanker te vergroten en het taboe rond deze ernstige ziekte te verkleinen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid