Bedrijven reageren nauwelijks op klacht consument
Dit blijkt uit onderzoek naar klantervaringen met Nederlandse bedrijven, dat werd uitgevoerd in opdracht van RightNow Technologies. Van de ondervraagde Nederlandse consumenten heeft 71 procent wel eens een vraag of klacht ingediend bij een bedrijf. De helft van de respondenten (49 procent) belt het bedrijf om zijn/haar klacht kenbaar te maken. De overige consumenten reageren vooral door een brief of e-mail te sturen.
Consumenten voelen zich slecht behandeld, omdat bedrijven nauwelijks reageren. In het onderzoek is gevraagd naar de mogelijke reden waarom bedrijven hun klanten niet goed behandelen. Volgens tweederde van de respondenten (62 procent) zijn bedrijven er alleen maar op uit om geld te verdienen en behandelen zij daarom hun klanten niet goed. Daarnaast beschikken bedrijven, volgens 35 procent van de ondervraagden, over te weinig kennis en informatie over de klant om deze goed te kunnen behandelen. Ruim de helft (52%) geeft aan dat, als een bedrijf hen beter zou behandelen, zij meer van het bedrijf zouden kopen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid