Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsleven geeft 83 gulden per werknemer aan goed doel

Ongeveer 66 procent van de Nederlandse bedrijven heeft in 2000 één of meer goede doelen gesteund. Dat is een consolidatie ten opzichte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een onderzoek van onderzoeksbureau Heliview. Eind 2000 zijn 601 interviews afgenomen bij functionarissen van bedrijven met minimaal 20 medewerkers. Juist bij relatief kleine bedrijven (20 - 50 medewerkers) blijkt het sponsorbedrag hoog te zijn: f 186 tegen f 35 per werknemer bij bedrijven met 200 of meer medewerkers. Er is geen sprake van een toename van het aantal goede doelen bij een grotere bedrijfsomvang.

related partner content for mobile comes here

Reden om goede doelen te steunen is nog steeds gevoel van maatschappelijke betrokkenheid en humanitaire overwegingen. Maar ook commerciële overwegingen lijken meer mee te gaan spelen: 15% sponsort uit PR- of reclame-overwegingen, 10% spreekt over imagoverbetering. Volksgezondheid is de meest gesponsorde sector (51%), gevolgd door maatschappelijk werk & welzijn (17%) en ontwikkelingssamenwerking (13%). Het moeten instellingen zijn met een grote naamsbekendheid, bij voorkeur een concreet project, en niet controversieel van aard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in