Alcoholbranche: 'Stop met programma's als Oh Oh Cherso'
Dat meldt de NOS. Aanleiding is een nieuwe serie afleveringen van realityprogramma 'Oh oh Cherso' die eind augustus weer bij RTL5 te zien zijn.
Volgens deskundigen werken dit soort programma's de inspanningen om jongeren op een verantwoorde manier met alcohol te laten omgaan tegen. Jongeren drinken steeds minder, zegt de branche. Minder vaak, minder veel en op minder jonge leeftijd. Maar toch bestaat in de beeldvorming het idee dat jongeren juist meer drinken. 'Dat beeld wordt hardnekkig in stand gehouden door programma's waarbij alcoholmisbruik lijkt te worden verheerlijkt', aldus Stiva.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisStiva-directeur Peter de Wolf: 'In het verleden heeft de alcoholbranche al eens gesproken met RTL om te stoppen met het programma "Oh oh Cherso". Alle positieve ontwikkelingen van de afgelopen tien jaar zijn met veel inspanningen van overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties tot stand gekomen. Maar vooral door de inspanningen van ouders en jongeren zelf. Een programma als Oh oh Cherso werkt contraproductief op al die inspanningen en de positieve resultaten die zij hebben opgeleverd.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid