Overslaan en naar de inhoud gaan

Alcoholbranche: 'Stop met programma's als Oh Oh Cherso'

De alcoholbranche en de Stichting Verantwoord Alcoholgebruik Stiva roepen RTL5 op om te stoppen met programma's waarin het draait om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de NOS. Aanleiding is een nieuwe serie afleveringen van realityprogramma 'Oh oh Cherso' die eind augustus weer bij RTL5 te zien zijn.

related partner content for mobile comes here

Volgens deskundigen werken dit soort programma's de inspanningen om jongeren op een verantwoorde manier met alcohol te laten omgaan tegen. Jongeren drinken steeds minder, zegt de branche. Minder vaak, minder veel en op minder jonge leeftijd. Maar toch bestaat in de beeldvorming het idee dat jongeren juist meer drinken. 'Dat beeld wordt hardnekkig in stand gehouden door programma's waarbij alcoholmisbruik lijkt te worden verheerlijkt', aldus Stiva.

Stiva-directeur Peter de Wolf: 'In het verleden heeft de alcoholbranche al eens gesproken met RTL om te stoppen met het programma "Oh oh Cherso". Alle positieve ontwikkelingen van de afgelopen tien jaar zijn met veel inspanningen van overheid, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties tot stand gekomen. Maar vooral door de inspanningen van ouders en jongeren zelf. Een programma als Oh oh Cherso werkt contraproductief op al die inspanningen en de positieve resultaten die zij hebben opgeleverd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in