Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren op smartphone? Wees relevant, grappig en boei meteen

Nederlanders kijken 60% van de videocontent op tv en 40% op smartphone, laptop of tablet.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de laatste aflevering van het jaarlijkse Adreaction onderzoek, uitgevoerd door Millward Brown. AdReaction: Video creative in a digital world (AdReaction Video). Voor het onderzoek werden13,500 consumenten in 42 landen ondervraagd naar hun multiscreen gebruik. De uitkomsten geven inzicht in hoe, waar en waarom mensen video content bekijken, wanneer ze open staan voor advertenties en welke creatieve benaderingen het beste werken op elk device.
 
In Nederland wordt gemiddeld 103 minuten per dag tv (live en on demand) gekeken en 63 minuten op andere devices (smartphone/laptop/tablet) . Maar staan consumenten open voor reclame op hun smartphone?
 
Uit de resultaten van ‘AdReaction’ blijkt dat consumenten het belangrijk vinden dat hun privacy gewaarborgd blijft. ZEzijn allergisch voor advertenties die al te duidelijk gebaseerd zijn op hun zoekgedrag. Ook willen consumenten advertenties graag kunnen skippen of starten. En de eerste seconden moeten gelijk prikkelen, anders wordt de reclame alsnog niet bekeken.

related partner content for mobile comes here

Een belangrijke gevolgtrekking is verder: hoe meer humor een reclame bevat, hoe minder snel de kijker wegklikt.
 


 

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in