Overslaan en naar de inhoud gaan

Postbus 51 - campagne tegen filevorming

Blijf bij drukte in je eigen rijbaan! Dat is de boodschap van de nieuwe Postbus 5 - campagne ‘filevermindering’, die vanaf volgende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij druk verkeer kan een kleine verstoring al een file veroorzaken of een bestaande file in stand houden. Daarom komt Postbus 51 met spotjes voor tv en radio om bestuurders te wijzen op het blijven rijden in eigen baan ten tijde van files. In een filmpje wordt onder andere een vergelijking gemaakt tussen een drukke rijweg en een bowlingbaan.

related partner content for mobile comes here

De campagne staat niet op zichzelf. In de periode van 2006 tot 2008 wordt een groot aantal projecten uitgevoerd om de files te verminderen. Deze zijn gebaseerd op een selectie van 3.000 ideeën die in het voorjaar zijn ingediend bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Een deel van deze ideeën is afkomstig van weggebruikers. Het zijn tips als: het gebruik van de spitsstrook als deze open is en het op snelheid invoegen. Op deze manier kan de weggebruiker zelf een bijdrage leveren om op korte termijn de doorstroming van het verkeer te verbeteren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in