Nu klacht reclamebureau over logo Talpa
Reclamebureau Taste uit Oisterwijk heeft Talpa gevraagd zijn logo te veranderen. De twee beeldmerken zouden te veel op elkaar lijken. Talpa…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De tv-zender meent dat de logo's wel enige gelijkenis vertonen, beide hebben bolletjes, maar dat van verwarring tussen de beeldmerken absoluut geen sprake kan zijn.
Het logo van Talpa bestaat uit tien witte bolletjes. Taste heeft er negen. Taste voert sinds 1999 het logo, dat op 8 maart 2005 is gedeponeerd. Talpa deed dat op 27 juni, zegt directeur Hans Brouwer van Taste. De advocaat van het Brabantse reclamebureau zegt niet inhoudelijk op de zaak in te willen gaan. ‘We beraden ons op vervolgstappen.'
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het Talpa-beeldmerk leek eerder ook op de logo’s van een Brits en Duits bedrijf, maar de partijen zijn daar onderling uitgekomen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid