Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwsgierig naar de klant

Door het bestuderen van databestanden leer je geen klanten kennen. Daar is meer voor nodig. Oprechte nieuwsgierigheid naar de klant en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Harley Davidson-medewerkers doen regelmatig mee aan rally´s en clubbijeenkomsten van liefhebbers. Bij de divisie huishoudelijke apparaten van General Electric gaan de klachten die bij klantenservice binnenkomen linea recta naar productontwikkeling. Nieuwsgierig zijn naar de klant en creatieve manieren uitvinden om meer over die klant te weten komen, dat vormt een belangrijk onderscheid tussen de leiders en achterblijvers als het gaat om kennis van de klant. Op basis van interviews bij 24 bedrijven die opvallen door goed management van klantenkennis, zijn zeven factoren gerangschikt die ertoe bijdragen dat deze bedrijven hun klanten beter kennen.

related partner content for mobile comes here
  • Richt je op de klanten die het meest besteden..
  • Definieer operationele doelstellingen en stel prioriteiten als je de relatie met specifieke klantengroepen wilt verbeteren
  • Zorg voor een optimale mix tussen harde data en de zachte gegevens uit bijvoorbeeld gesprekken met klanten
  • Veeg niet alle data bij elkaar, want dat is niet altijd nodig
  • Ga creatief om met (het vergaren van) menselijke data
  • Denk breed en focus je niet op één doelgroep
  • Stel de instrumenten beschikbaar om het bovenstaande in praktijk te brengen.

< SIZE=1>Bron: mit sloan management review<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in