‘Nederlandse mediabestedingen nemen dit jaar toe met 2,8 procent’
Volgens ZenithOptimedia groeien de uitgaven aan advertenties de volgende jaren harder.
Vanochtend maakte ZenithOptimedia de ‘global forecasts’ bekend, zoals dat ieder kwartaal gebeurt. De verwachting is dat de mediabestedingen in Nederland dit jaar met 2,8 procent stijgen naar ruim 3,8 miljard euro.
Categorieën
Internet display is volgens het mediabureau de grootste groeier met 11,0 procent, gevolgd door search met 8,0 procent en internet classified met 4,0 procent.
Radio (spot) (+3%), TV (spot) (+2,5), bioscoop (+2,0) en outdoor (+2,0) groeien ook in bestedingen ten opzichte van vorig jaar, verwacht ZenithOptimedia.
De categorie publiekstijdschriften zal 10 procent dalen, vakbladen -6 procent, dagbladen -5 procent en huis-aan-huisbladen -1 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid