Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Nederlandse mediabestedingen nemen dit jaar toe met 2,8 procent’

Volgens ZenithOptimedia groeien de uitgaven aan advertenties de volgende jaren harder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanochtend maakte ZenithOptimedia de ‘global forecasts’ bekend, zoals dat ieder kwartaal gebeurt. De verwachting is dat de mediabestedingen in Nederland dit jaar met 2,8 procent stijgen naar ruim 3,8 miljard euro. 

Categorieën
Internet display is volgens het mediabureau de grootste groeier met 11,0 procent, gevolgd door search met 8,0 procent en internet classified met 4,0 procent.
Radio (spot) (+3%), TV (spot) (+2,5), bioscoop (+2,0) en outdoor (+2,0) groeien ook in bestedingen ten opzichte van vorig jaar, verwacht ZenithOptimedia.
De categorie publiekstijdschriften zal 10 procent dalen, vakbladen -6 procent, dagbladen -5 procent en huis-aan-huisbladen -1 procent.


Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in