Overslaan en naar de inhoud gaan

Britten kopen 2 keer zoveel online als Nederlanders

In Nederland doet 29 procent het, in Groot-Brittannië 56 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit een vergelijkingsonderzoek van PwC. Bij 57 procent van de Britse aankopen worden producten eerst online gezocht. In Nederland ligt dit percentage (38 procent) beduidend lager.

related partner content for mobile comes here

Volgens PwC zijn Britse retailers hun Nederlandse collega’s ver vooruit en weten ze met formules als click & collect meerdere verkoopkanalen te benutten. Marc Diepstraten, partner en retailspecialist PwC: ‘Het verschil tussen beide landen hangt nauw samen met logistiek.’ Volgens hem hebben Britse retailers de zaken beter op orde, zeker wat betreft bezorgingssnelheid en leveringsopties. ‘Zo is het voor Britten meer gemeengoed dat hun producten op de dag van aankoop worden geleverd, op de plek die ze zelf kiezen.’

Late levering

Volgens PwC storen consumenten zich vooral aan te late levering. Van de ondervraagde Britten kreeg 8 procent hun online aankoop te laat geleverd, tegen 10 procent van de Nederlandse ondervraagden.

Het verschil in winkelgedrag werd afgelopen kerst nog maar eens benadrukt, meent PwC. In Nederland liet 87 procent hun online kerstaankopen thuis afleveren, in Groot-Brittannië slechts 14 procent. In plaats daarvan koos het grootste deel van de Britse consumenten voor aflevering op een alternatieve locatie, zoals het werkadres, of om de producten zelf in de winkel op te halen. Dit illustreert volgens PwC de sterke en onlosmakelijk relatie tussen het online en offline winkelkanaal.

Producten aanraken

Bijna driekwart (72 procent) van de ondervraagde Nederlandse consumenten geeft aan dat de winkel de voorkeur geniet voor het doen van aankopen. Deze voorkeur wordt met name gedreven doordat een fysieke winkel de mogelijkheid biedt om producten aan te raken en direct mee te nemen.

PwC  ondervroeg ruim 1.000 Nederlandse en 2.000 Britse consumenten.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in