Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile DNA: the Current Future of Mobile

Het grootste gedeelte van de adverteerders is inmiddels wel overtuigd van het belang van Mobile.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij het gros van de adverteerders komen de onderstaande scenario’s vaak voor:

related partner content for mobile comes here

Scenario 1: Mobile Bureau
De adverteerder realiseert zich dat de hedendaagse consument zich niet laat binden aan tijd of plaats, maar ten aller tijde (en plaatse) bediend wil worden. Het is belangrijk om met de juiste mobiele strategie op deze tendens in te spelen, dat beseffen de adverteerders zich ook. Vervolgens wordt er een pitch gehouden, een aantal mobile bureau’s presenteert hoe de adverteerder met de mobiele strategie in kan spelen op deze tendens van ‘anytime anywhere’. Gevolg: de adverteerder kiest het mobile bureau met de beste presentatie of met de beste naam, deze rolt de strategie uit en gaat vervolgens weer verder met de volgende klus.

Scenario 2: Interim Marketeer Mobile
De adverteerder realiseert zich wederom dat een mobiele strategie belangrijk is, waarom ze besluit een Interim Marketeer Mobile aan te nemen. Deze interimmer gaat vol goede moed aan de slag, maakt een rondje in de organisatie en schrijft een passende mobiele strategie. Vervolgens kies de interimmer een (bevriend?) bureau, die het geheel gaat developen en zodra het project is afgerond vertrekken zowel de interimmer als het bureau.

Gebrek aan Mobile DNA
Wat is de overeenkomst tussen beide scenario&;s? Juist, in beide organisaties ontbreekt het ‘Mobile DNA’. In beide scenario’s bepalen externen (uiteraard in overleg) de mobiele strategie van deze organisaties. Essentiële vragen als: Op welke platformen willen wij aanwezig zijn? Maken we een Native App of past een Mobile Website veel beter? Welke functionaliteiten dient onze Mobile App of Website te bezitten? worden beantwoord door een externe partij, die natuurlijk op haar beurt gebaat is bij het versturen van een zo hoog mogelijke factuur...

Become Mobile Savvy!
Neem je Mobile als adverteerder serieus? Vraag je dan eens of in hoeverre je het Mobile DNA daadwerkelijk zelf in jouw organisatie rond hebt lopen. Een Mobile Savvy FTE, die zich dedicated bezighoudt met Mobile, is veel beter in staat om het Mobile DNA van de organisatie te bepalen, uit te rollen en misschien nog wel het allerbelangrijkste: te bewaken! Bovendien behoud je hiermee te continuïteit van je Mobile Strategie en ben je veel beter in staat om jouw Mobile omgeving verder te optimaliseren. Want zeg nou zelf, dat wil iedere adverteerder toch in ‘the Current Future of Mobile’?!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in