Overslaan en naar de inhoud gaan

Marks & Spencer vergroot functie CMO

Het Britse retailbedrijf Marks & Spencer heeft aangekondigd zijn afdeling Internationale Ontwikkeling onder te brengen bij zijn CMO,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat doet het volgens eigen zeggen om zich te wapenen voor de toekomst. De aanpassing heeft tot doel om de wereldwijde merkpositie van M&S te versterken en impliceert dat International Business voortaan rechtstreeks rapporteert aan de positie die nu ‘executive director of marketing and business development’ heet.

related partner content for mobile comes here

Laura Wade-Gery, nu executive director of multi-channel, die eerder dit jaar de enorme implementatie van de nieuwe M&S-website leidde krijgt de leiding over alle retail in de UK om ‘een eenduidig beeld op de klant’ te bewaken. Naar verluid was met de nieuwe site en shop een bedrag van 150 miljoen pond gemoeid. De huidige retaildirecteur gaat aan haar rapporteren.

De Nederlander Marc Bolland, CEO van M&S, verklaart in een toelichting dat het bedrijf zich in de afgelopen drie jaar heeft ingespannen om zich om te vormen tot internationaal multi channel retailer, klaar voor de toekomst van retail.  We hebben de infrastuctuur staan om onze business een stap verder te krijgen. Nu we een volgende stap maken met ons plan moeten we er zeker van zijn dat de structuur van ons team en interne processen ons in staat stellen om met eenvoud en snelheid te kunnen handelen.’
Tegelijk heeft M&S vier nieuwe kernwaarden geformuleerd die gestoeld zijn op de ‘founding principles that have guided M&S’s business over the last 130 years’: inspiratie, innovatie, integriteit en in-touch (beraakbaar).  Die sluiten op hun beurt weer aan bij de nieuwe merkbelofte ‘Enhancing lives. Every day.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in