Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Heineken The City’ opent

Zaterdag 5 juli opent Heineken haar veelbesproken brand store. De winkel gaat ‘Heineken The City’ heten. De huidige Heineken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘ultramoderne beleveniswinkel’ zoals Heineken het noemt is gevestigd in de Amstelstraat, nabij het Rembrandtplein en beslaat 6 panden. De winkel is op vier pijlers gebaseerd: muziek, mode, reizen & events en bier. De muziekafdeling heeft een muziekstudio, een loungeruimte om te relaxen of te lezen (in muziektijdschriften), en er kan muziek worden gekocht op CD, DVD of MP3 formaat. Op de mode-afdeling worden limited edition collecties verkocht van bekende ontwerpers. Op de Tickets & Travel afdeling kunnen tickets en reizen naar muziek- en sportevenementen over de hele wereld gekocht worden. In de Beershop zijn Heineken- en Heineken-gerelateerde producten te koop. Bier wordt er niet geschonken in Heineken The City. ‘Het is geen café’, zegt woordvoerder Norbert Cappetti, ‘voor de toeristen die Heineken willen proeven, hebben we al Heineken Experience’.

related partner content for mobile comes here

Innovatie en design spelen de hoofdrol in de winkel. Het publiek komt er, 3D TV schermen, een ijsmuur en interactieve zuilen tegen. Ook is de winkel 100% LED-verlicht, (uniek in Europa). In samenwerking met Cisco werd een Digital Media System ontwikkeld. In de toekomst zullen daarmee gepersonaliseerde reclameboodschappen kunnen worden afgevuurd op bezoekers via pratende spiegels, door gebruik te maken van RFID en dual mode mobiele telefoons.

'Heineken The City is geslaagd als het break-even kan draaien' zegt Cappetti. De winkel krijgt twee jaar om dat voor elkaar te krijgen. 'Het doel is natuurlijk om veel langer open te blijven dan twee jaar', aldus de zegsman. Heineken verwacht 75% Nederlandse bezoekers tegenover 25% toeristen te ontvangen. Heineken kon de winkel verwezenlijken door samen te werken met de volgende partners: LG Electronics, Cisco, KPN, Boretti, Philips en ATP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in