Overslaan en naar de inhoud gaan

Fabrique presenteert het Grootste Museum van Nederland

Samen met museum Catharijneconvent ontwikkelde het ontwerpbureau het concept, de campagne en de audiotour
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Veel Nederlanders lopen de kerken in eigen land voorbij, terwijl ze op vakantie in het buitenland wel bij ieder kerkje naar binnen gaan. Zo ontstond bij Museum Catharijneconvent het idee om de Nederlandse kerken toegankelijk te maken voor dagjesmensen.

related partner content for mobile comes here

Audiotour met beacons


Museum Catharijneconvent benaderde ontwerpbureau Fabrique om samen het ‘Grootste Museum van Nederland’ te realiseren. De partijen ontwikkelden een audiotour voor iedere kerk met verhalen over het interieur en de kunstwerken. De bezoekers kunnen kiezen uit een uitgestippelde tour of gewoon zelf vrij rondlopen. Met behulp van beacons krijgen ze informatie over de plek waar ze zich bevinden.

Museum Catharijneconvent benaderde ontwerpbureau Fabrique om samen het ‘Grootste Museum van Nederland’ te realiseren. De partijen ontwikkelden een audiotour voor iedere kerk met verhalen over het interieur en de kunstwerken. De bezoekers kunnen kiezen uit een uitgestippelde tour of gewoon zelf vrij rondlopen. Met behulp van beacons krijgen ze informatie over de plek waar ze zich bevinden.

Landelijk en lokaal


In de landelijke campagne ligt de nadruk op de introductie van het Grootste Museum van Nederland.Op lokaal niveau wijst de campagne op de nabijheid van de kerken. In en om de kerk ligt de nadruk op het toegankelijk maken en verwelkomen. Niet alleen met banieren en folders, maar ook door de manier waarop de vrijwilligers mensen verwelkomen en mensen uitnodigen de audiotour te doen.

In de landelijke campagne ligt de nadruk op de introductie van het Grootste Museum van Nederland.Op lokaal niveau wijst de campagne op de nabijheid van de kerken. In en om de kerk ligt de nadruk op het toegankelijk maken en verwelkomen. Niet alleen met banieren en folders, maar ook door de manier waarop de vrijwilligers mensen verwelkomen en mensen uitnodigen de audiotour te doen.

Met de audiotour, de campagne en de communicatiemiddelen willen ze een zogenaamde ‘virtuele museumlaag’ over de kerken aanbrengen. De dertien deelnemende kerken en synagogen vormen zo één geheel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in