Overslaan en naar de inhoud gaan

Babystapjes op het marketingpad?

Een paar dagen na Valentijnsdag viel deze folder op de deurmat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Valentijnsdag mag dan misschien voorbij zijn, spreekt het pamflet ons toe, maar het is nog niet te laat voor een dikke darmonderzoek. WTF?

related partner content for mobile comes here

Het blijkt te gaan om een reclame voor Fortis Surgical Hospital in Singapore (geen familie van de bank), dat gespecialiseerd is in dit soort ingrepen.

Gokje: dit is het eerste marketingavontuur voor het ondernemende ziekenhuis. De gedachte achter Valentijn (en het artwork met de babyschoentjes) is dat zo’n colonoscopie de kans op kanker verkleint en dus je leven verlengt, en daar doe je je dierbaren een plezier mee. En je geniet ook langer van je kinderen, zo blijkt uit de tekst. Tsja.

Is dit wat er gebeurt als je ziekenhuizen vrijelijk reclame laat maken? We hopen van harte dat het Fortis-geval op zichzelf staat.
Want niets is romantischer dan een kijkje in je dikke darm, zullen we maar zeggen.

Jos Birken woont en werkt in Tokio/Singapore voor Consumetrix. Voor Tijdschrift voor Marketing signaleert hij elke maand rare, opmerkelijke of bijzondere marketingzaken in het Oosten. Dit is er eentje. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in