Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Als je de wereld wil verbeteren, heb je in de reclame niets te zoeken’

‘Reclame normaliseert hoe we leven, consumeren en produceren’, zegt reclame-verlater Thomas Dekeyser.
Thomas Dekeyser
Thomas Dekeyser
Thomas Dekeyser
Thomas Dekeyser

Thomas Dekeyser (30) is academisch onderzoeker aan de University of London. Zijn voornaamste onderzoektopics zijn de rol van reclame -, en de rol van anti-reclameactivisme in onze maatschappij. Een wetenschapper dus. Maar dat was hij niet altijd. In ‘een vorig leven’ was hij namelijk junior planner bij Saatchi & Saatchi in Londen. Dat was aanvankelijk een droom die uitkwam, want Dekeyser hunkerde naar de vibrerende creativiteit, de glamour en de status die de wereld van de reclame voor hem representeerde. Maar al gauw kwam hij erachter dat er een andere kant van die medaille was. Al na twee jaar stapte hij uit het vak en – sterker nog – helpt hij nu anderen de stap te nemen om de reclame te verlaten. Wat beweegt deze jonge Belg? Waarom keerde hij reclame de rug toe? Merken zijn totaal niet relevant in de strijd voor verandering.’

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in