‘Als je de wereld wil verbeteren, heb je in de reclame niets te zoeken’
Thomas Dekeyser (30) is academisch onderzoeker aan de University of London. Zijn voornaamste onderzoektopics zijn de rol van reclame -, en de rol van anti-reclameactivisme in onze maatschappij. Een wetenschapper dus. Maar dat was hij niet altijd. In ‘een vorig leven’ was hij namelijk junior planner bij Saatchi & Saatchi in Londen. Dat was aanvankelijk een droom die uitkwam, want Dekeyser hunkerde naar de vibrerende creativiteit, de glamour en de status die de wereld van de reclame voor hem representeerde. Maar al gauw kwam hij erachter dat er een andere kant van die medaille was. Al na twee jaar stapte hij uit het vak en – sterker nog – helpt hij nu anderen de stap te nemen om de reclame te verlaten. Wat beweegt deze jonge Belg? Waarom keerde hij reclame de rug toe? ‘Merken zijn totaal niet relevant in de strijd voor verandering.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid