ABN Amro lanceert 'do good zoekmachine' The Good Search


ABN Amro komt met een zoekmachine die ervoor zorgt dat sociaal ondernemers gevonden worden, The Good Search. De zoekmachine is ontwikkeld door het reclamebureau van ABN Amro, N=5. (Zie uitlegvideo onderaan dit bericht.) ABN Amro zegt in een toelichting dat 'The Good Search' een initiatief is voor álle sociaal ondernemers van Nederland.
Lees hier meer over het initiatief van ABN Amro: &
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS#39;ABN Amro streeft ernaar bij te dragen aan een betere wereld'
&
#39;
;
Gevonden worden
Volgens ABN Amro is funding - in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken - niet het grootste probleem van sociaal ondernemers. De bank: 'Dat is namelijk het vinden van klanten (Social Enterprise Monitor 2016). Voor verreweg de meeste consumenten start de zoektocht naar een product of dienst online. Bij normale zoekmachines verschijnen de grote bedrijven die veel geld besteden aan hun vindbaarheid direct bovenaan. De kleine startende bedrijven en sociaal ondernemingen worden hierdoor slecht gevonden.'
Hoe vinden?
Hoe de 'do good zoekmachine' zélf dan door het brede publiek gevonden moet worden? Daartoe ontwikkelde N=5 een campagne. Vincent Seeber, strateeg bij N=5: 'Naast pr, rich media-uitingen en social advertising is de samenwerking met Social Enterprise Nederland belangrijk. We helpen hun leden met het verbeteren van hun online vindbaarheid. Daarnaast zetten we ze in om hun achterban te enthousiasmeren om de zoekmachine te gebruiken. Op deze manier ontstaat er mogelijk kruisbestuiving tussen de klanten van sociaal ondernemers. Zo helpen zij elkaar door meer mensen The Good Search te laten gebruiken.'
#39;Naast pr, rich media-uitingen en social advertising is de samenwerking met Social Enterprise Nederland belangrijk. We helpen hun leden met het verbeteren van hun online vindbaarheid. Daarnaast zetten we ze in om hun achterban te enthousiasmeren om de zoekmachine te gebruiken. Op deze manier ontstaat er mogelijk kruisbestuiving tussen de klanten van sociaal ondernemers. Zo helpen zij elkaar door meer mensen The Good Search te laten gebruiken.'
belangrijk. We helpen hun leden met het verbeteren van hun online vindbaarheid. Daarnaast zetten we ze in om hun achterban te enthousiasmeren om de zoekmachine te gebruiken. Op deze manier ontstaat er mogelijk kruisbestuiving tussen de klanten van sociaal ondernemers. Zo helpen zij elkaar door meer mensen The Good Search te laten gebruiken.&
#39;
;
Willemijn Verloop van Social Enterprise Nederland over The Good Search:
The Good Search, zoekresultaten die bijdragen aan een betere wereld
Betere wereld
De nieuwe sociale zoekmachine The Good Search geeft volgens ABN Amro sociaal ondernemers de vindbaarheid die ze verdienen. 'Door het automatisch toevoegen van sociale zoektermen en filters aan zoekopdrachten krijgen sociale ondernemingen een prominentere plek in de resultaten. Dit zorgt voor de noodzakelijke zichtbaarheid van sociaal ondernemers bij potentiële klanten. En voor hen wordt eenvoudiger om een duurzame, groene of maatschappelijk verantwoorde optie van een product of dienst te kiezen. Kortom: The Good Search geeft zoekresultaten die bijdragen aan een betere wereld.'
Hoe werkt het?
Walkthrough The Good Search
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid