Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro lanceert 'do good zoekmachine' The Good Search

De bank: 'De nieuwe sociale zoekmachine The Good Search geeft sociaal ondernemers de vindbaarheid die ze verdienen.'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ABN Amro komt met een zoekmachine die ervoor zorgt dat sociaal ondernemers gevonden worden, . De zoekmachine is ontwikkeld door het reclamebureau van ABN Amro, N=5. (Zie uitlegvideo onderaan dit bericht.) ABN Amro zegt in een toelichting dat &;The Good Search&; een initiatief is voor álle sociaal ondernemers van Nederland.

related partner content for mobile comes here

Lees hier meer over het initiatief van ABN Amro: &

;&;

&

;

;

 

Gevonden worden
Volgens ABN Amro is funding - in tegenstelling tot wat de meeste mensen denken - niet het grootste probleem van sociaal ondernemers. De bank: &;Dat is namelijk het vinden van klanten (Social Enterprise Monitor 2016). Voor verreweg de meeste consumenten start de zoektocht naar een product of dienst online. Bij normale zoekmachines verschijnen de grote bedrijven die veel geld besteden aan hun vindbaarheid direct bovenaan. De kleine startende bedrijven en sociaal ondernemingen worden hierdoor slecht gevonden.&;

Hoe vinden?
Hoe de &;do good zoekmachine&; zélf dan door het brede publiek gevonden moet worden? Daartoe ontwikkelde N=5 een campagne. Vincent Seeber, strateeg bij N=5: &;Naast pr, rich media-uitingen en social advertising is de samenwerking met belangrijk. We helpen hun leden met het verbeteren van hun online vindbaarheid. Daarnaast zetten we ze in om hun achterban te enthousiasmeren om de zoekmachine te gebruiken. Op deze manier ontstaat er mogelijk kruisbestuiving tussen de klanten van sociaal ondernemers. Zo helpen zij elkaar door meer mensen The Good Search te laten gebruiken.&;

;Naast pr, rich media-uitingen en social advertising is de samenwerking met belangrijk. We helpen hun leden met het verbeteren van hun online vindbaarheid. Daarnaast zetten we ze in om hun achterban te enthousiasmeren om de zoekmachine te gebruiken. Op deze manier ontstaat er mogelijk kruisbestuiving tussen de klanten van sociaal ondernemers. Zo helpen zij elkaar door meer mensen The Good Search te laten gebruiken.&;

belangrijk. We helpen hun leden met het verbeteren van hun online vindbaarheid. Daarnaast zetten we ze in om hun achterban te enthousiasmeren om de zoekmachine te gebruiken. Op deze manier ontstaat er mogelijk kruisbestuiving tussen de klanten van sociaal ondernemers. Zo helpen zij elkaar door meer mensen The Good Search te laten gebruiken.&

;

;

 

Willemijn Verloop van Social Enterprise Nederland over The Good Search:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Betere wereld
De nieuwe sociale zoekmachine The Good Search geeft volgens ABN Amro sociaal ondernemers de vindbaarheid die ze verdienen. &;Door het automatisch toevoegen van sociale zoektermen en filters aan zoekopdrachten krijgen sociale ondernemingen een prominentere plek in de resultaten. Dit zorgt voor de noodzakelijke zichtbaarheid van sociaal ondernemers bij potentiële klanten. En voor hen wordt eenvoudiger om een duurzame, groene of maatschappelijk verantwoorde optie van een product of dienst te kiezen. Kortom: The Good Search geeft zoekresultaten die bijdragen aan een betere wereld.&;

 

Hoe werkt het?

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in