Overslaan en naar de inhoud gaan

7 Adviezen voor een succesvolle benadering van Millennials

Edelman onderzocht de ambities en meningen van de Millennial-generatie (geboren tussen 1980 en 1995), en komt tot 7 adviezen voor merken om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

onderzocht de ambities en meningen van de Millennial-generatie (geboren tussen 1980 en 1995), en komt tot 7 adviezen voor merken om deze doelgroep te benaderen.

related partner content for mobile comes here

De resultaten staan in het onderzoek 8095®, dat in 2010 voor het eerst werd gehouden, en is gebaseerd op interviews met 4000 Millennials, in 11 landen.

Millennials zijn met 1,8 miljard generatiegenoten momenteel de grootste, levende generatie, aldus Edelman. Zij zijn de eersten die volledig digitaal opgroeiden met internet en smartphones binnen handbereik. Uit het onderzoek blijkt dat zij veel invloed uitoefenen op de aankoopbeslissingen van hun ouders en leeftijdsgenoten.

Merken kunnen de invloed van de Millennial-generatie niet langer kunnen negeren, aldus Eveline Bouman, director consumer brands bij Edelman Nederland. Ze zegt: ‘In 2013 zal de oudste Millennial 33 jaar zijn. Dit betekent dat velen van hen nu ouders zijn, carrière maken, een ongelofelijke koopkracht hebben en invloed uitoefenen op de wereld van vandaag. Voor marketingprofessionals is het dus belangrijk hun strategieën af te stemmen op deze invloedrijke generatie. Engagement, authenticiteit en meerwaarde (purpose) moeten hierin centraal staan.’

Edelman noteerde 7 tips voor merken om succesvol in contact te komen met Millennials:

1. Millennials zijn geen kinderen meer, maar top beïnvloeders
Bedrijven moeten inzien dat Millennials volwassenen zijn met koopkracht, carrières en gezinnen, en dat ze anderen sterk beïnvloeden bij de aanschaf van producten of diensten.

2. Verschuiving traditionele man/vrouw segmentatie
Wake up, marketingmensen, de wereld is veranderd! De samenleving is meer divers dan ooit. De traditionele grenzen tussen man en vrouw zijn vervaagd. Mannen nemen meer traditionele ‘vrouwentaken’ op zich en vice versa. Merken moeten zich minder richten op de klassieke segmentatie en campagnes ontwikkelen die inspelen op de pluriformiteit van het publiek.

3. Benader Millennials met een 360-aanpak
Hoewel Millennials digitaal zijn opgegroeid, prefereren ze face-to-face contact en in-real-life (IRL) ervaringen. Om Millennials succesvol te betrekken, moeten bedrijven hen met een 360-aanpak benaderen. Merken moeten hun verhaal vertellen in de vele on- en offline informatiebronnen die Millennials gebruiken om aankoopbeslissingen te nemen.

4. Het is niet langer JOUW merk
Marketeers moeten bereid zijn een bepaalde mate van controle over hun merk uit handen te geven. Millennials willen co-creëren en een dialoog hebben, 24/7/365. Bedrijven moeten flexibel zijn en open staan voor samenwerking met consumenten die hun merk promoten.

5. Ervaringen boven spullen
Millennials staan open voor nieuwe ideeën en ervaringen en zullen die delen met vrienden en familie. Merken dienen dan ook sociaal te zijn en sociale ervaringen te creëren.

6. Help Millennials experts te worden van jouw merk en verhaal
Millennials willen dat merken hen entertainen. Organisaties moeten open en eerlijk zijn over hun achtergrond, geschiedenis en de redenen waarom zij juist deze producten of diensten leveren. Merken moeten niet alleen zelf goede storytellers zijn, maar ook consumenten in staat stellen krachtige verhalenvertellers te zijn namens hun merk. Authenticiteit, transparantie en de meerwaarde (purpose) zijn hierbij van cruciaal belang.

7. Lachen is gezond
Deze oer-Hollandse uitdrukking moeten marketeers ter harte nemen. Op de vraag wat merken moeten doen om hun aandacht te vangen, gaven Millennials unaniem als antwoord: gebruik humor. Hoewel het bedrijfsleven vaak serieus is, hoeft de boodschap dat niet altijd te zijn. Merken moeten op zoek gaan naar manieren om geestig maar ook nederig te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in