Overslaan en naar de inhoud gaan

Zalando zegt modeclichés vaarwel in campagne ‘Goodbye stereotypes, hello zerotypes’

Modeplatform wil meer ‘ruimte creëren voor vrijheid en diversiteit’ in mode.
Afbeelding: Stereotypes
Goodbye stereotypes
© Zalando
Afbeelding: Stereotypes
Goodbye stereotypes
© Zalando

Zalando heeft een nieuwe lentecampagne gelanceerd, ‘Goodbye stereotypes, hello zerotypes'. Het modeplatform wil er een debat mee aanwakkeren over ‘achterhaalde’ culturele stereotypes. Deze zouden ‘een obstakel op de weg naar diversiteit en vrijheid’ zijn. Mensen moeten zich kunnen uiten met hun kleding zoals zij zelf willen, stelt Zalando.

related partner content for mobile comes here

Debat culturele stereotypes

De doelen van de campagne zijn gebaseerd op een internationale studie onder ruim 11 duizend volwassenen in vijf Europese landen. Hieruit blijkt dat de meeste consumenten vinden dat stereotypes nog altijd bestaan. Vooral de media zijn van invloed met reclame, films en televisieprogramma's.  

Zalando wil de manier waarop mode en reclame mensen beknotten veranderen. Mensen moeten daarvoor zelf hun ‘Zerotype’ vieren zich  te kunnen uiten zoals ze zelf zijn, zonder verwachtingen of grenzen die hen definiëren. Het fashion-platform ziet de campagne zelf als de‘verpersoonlijking’ van de merkpositionering: Free to be. Deze moedigt iedereen aan om zichzelf te zijn zonder zich te laten dicteren.

De ontwikkelde video staat centraal in de campagne en is te zien op TV en social media. Daarnaast verschijnt ‘Goodbye Stereotypes. Hello Zerotypes.’ in print, buitenreclame en via de eigen Zalando-kanalen. 

Campagne Zalando - Goodbye Stereotypes, Hello

Credits:

Creatie: Bureau Mother

Regie: Leila & Damien De Blinkk.

Fotografie Tom Craig en

Muziek: ‘Salted Caramel Ice-cream’ van Metronomy.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Ian

Zerotype - zeer goed idee. Tijden veranderen en publieke perceptie volgt. Brave New World !

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in