Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch lanceert nieuwe Proef Karakter-campagne

Bierbrouwer brengt zijn speciaalbieren onder de aandacht, gericht op de 4 seizoenen.
Afbeelding - Proef de Winter
Campagne Grolsch - Proef de Winter, Proef karakter
© Geen 18, geen alcohol
Afbeelding - Proef de Winter
Campagne Grolsch - Proef de Winter, Proef karakter
© Geen 18, geen alcohol

Grolsch brengt in een nieuwe campagne, ontwikkeld door Fitzroy, zijn speciaalbieren onder de aandacht. Voor ieder seizoen een ander speciaalbier, kenmerkend voor dat jaargetijde. De eerste film voor de winter is voor Grolsch Kruidige Tripel en is vanaf vandaag te zien op televisie en internet.

related partner content for mobile comes here

Vier seizoenen, vier films

De vier films zijn onderdeel van de overkoepelende campagne ‘Proef Karakter’ die de brouwerij twee jaar geleden startte. Centraal staan eigenzinnige karakters die op hun eigen manier van het seizoen genieten. Zo zien we in de eerste, winterse film een surfster die het kille weer en koude water trotseert.

In de lente ontvlucht een man de drukte van de stad om hoog op een dak de eerste zonnestralen te verwelkomen. In de zomer zien we nu eens niet het clichébeeld van zon en zee, maar juist een zomerse regenbui en een vrouw die daar met volle teugen van geniet. En in de herfst omarmt een man samen met zijn vriendin de donkere dagen.

Een compilatiefilm van de vier seizoenen is vanaf 20 februari in de bioscopen te zien. Alle commercials worden begeleid door het nummer Time of the Season van The Zombies.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Grolsch. Proef de Winter, Proef Karakter.

Speciaalbieren voor elk seizoen

De consumptie van speciaalbieren kent seizoensinvloeden. In de lente en de zomer worden vaak lichtere bieren gedronken, zoals IPA en Weizen. In de herfst en de winter zijn donkere en zwaardere bieren populairder.

Bijzonder karakter
Met de nieuwe campagne speelt Grolsch in op deze ontwikkeling. Het afgelopen jaar introduceerde de brouwer vier speciaalbieren: Blonde Saison, Klassieke Blond, Volle Dubbel, en een alcoholvrij speciaalbier: Weizen 0.0%.

Het portfolio speciaalbieren van Grolsch telt nu twaalf bieren. Een dertiende, Grolsch Frisbittere IPA, wordt binnenkort toegevoegd. Alle speciaalbieren worden door de nieuwe campagne aan elkaar gekoppeld. In de vandaag gestarte wintercampagne staat Kruidige Tripel centraal, in het voorjaar is dat Frisse Lentebok, de zomer is voor Puur en de herfst staat in het teken van Rijke Herfstbok.

Credits

Bureau: Fitzroy

Regie: Billy Pols

Productie: Pink Rabbit

Muziek: Time of the Season, The Zombies

Verantwoordelijke bij klant: Ard Bossema, Melanie Koning, Juan Pérez Nijhuis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Henk

Een Tripel moet je niet uit de fles drinken

Jeroen

Vloeken in de kerk als je een dergelijk bier uit de fles te drinken!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in