Overslaan en naar de inhoud gaan

Samsung maakt campagne samen met TikTok-creators

‘Samen’ is het sleutelwoord van de nieuwe jongerencampagne van Samsung geproduceerd door Blauw Gras.
Samsung TikTok
Samsung TikTok

Samsung heeft voor het maken van de nieuwe campagne vier jonge TikTok-creators uitgedaagd om de nieuwste Gen-Z campagne vorm te geven. De uitkomst is een muziekvideo waarin de verschillende disciplines van de creators samenkomen.

related partner content for mobile comes here

Volgens head of marketing Gerben van Walt Meijer Samsung heeft de samenwerking tot nieuwe creativiteit geleid. ‘Naast de gebruikelijke reclame-assets zorgden de creators voor een domino-effect op social. Iedereen mobiliseert zijn eigen achterban om ook onderdeel te worden van de samenwerking.’

De campagne is volgens van Walt Meijer exemplarisch voor de weg die Samsung is ingeslagen. “Samen met Blauw Gras werken we aan een lange termijnstrategie waarin we veel meer willen samenwerken met de nieuwe creatieve generatie. Dat betekent veel vaker content mét Gen-Z maken, dan alleen maar voor ze.”

Sleazy Stereo produceerde de beat op basis van bekende Samsung smartphonegeluiden, Jet van der Steen schreef de lyrics, Hidde Rodenberg is verantwoordelijk voor de gitaar riffs en Mandy Benz bedacht de choreografie.

De campagne staat tot begin februari live en is te zien op TikTok, Instagram, Twitch, Spotify, Snapchat, YouTube en diverse out of home-locaties. De making off fase waarin de creators met elkaar samenwerken is terug te vinden op TikTok en Reels.

Credits
Verantwoordelijk bij klant: Laura Geuze, Wilko de Koning, Kelly Hamming, Danique Rozestraten,Naomi Touré.
Concept: Blauw Gras
Productie: Studio Beng Beng en Blauw Gras
Muziek: Amp.Amsterdam
Snaplenzen: Snapchat studio

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in