Overslaan en naar de inhoud gaan

Samengesmolten silhouetten van Balenciaga verbeelden lockdown

Pablo Rochat and Chris Maggio maakten voor Balenciaga een speciale campagne voor het Jaar van de Tijger.
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio

De Amerikaanse creatieven Pablo Rochat (creative director en regisseur) en Chris Maggio (fotograaf) hebben voor het Spaanse modehuis een beeldenserie gemaakt, waarbij verschillende generaties op intrigerende wijze samensmelten tot nieuwe figuren.

related partner content for mobile comes here

De campagne is gebaseerd op verschillende memes van afgelopen jaren, die met hetzelfde gegeven speelden. En op de lockdowns wereldwijd vanwege corona, waarbij familieleden bijna letterlijk - langdurig - boven op elkaar zitten.

De lancering valt samen met het Jaar van de Tijger, het derde dier in de twaalfjaarlijkse cyclus van de Chinese dierenriem volgens de Chinese kalender. Balenciaga wil een krachtig, maar ook lichtvoetig, hoopvol statement afgeven gezien de (ecologische) crisissituatie in de wereld.

Overigens speelden meer modemerken, zoals Gucci, Dior en Prada, recent in op het Jaar van de Tijger.

De campagne werd geproduceerd door North Six, dat ook in Nederland zit en geleid wordt door voormalig Head of Art Production bij Wieden + Kennedy Amsterdam, Maud Klarenbeek, die afgelopen najaar nog curator was van de Adformatie-rubriek Random Pic(k) Of The Day For A Week.

Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Tweeluik
Tweeluik
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Year of the Tiger voor Balenciaga van Pablo Rochat and Chris Maggio
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in