Overslaan en naar de inhoud gaan

Remia viert honderdjarig bestaan met 'reclame-iconen' Gerard Joling en Kim Feenstra

'We hopen dat de kijker trots wordt op zo'n mooi Nederlands merk', aldus Remia. Group for Brands ontwikkelde de merkfilm.
remia
Gerard Joling (65) viert feest met Remia (100).
remia
Gerard Joling (65) viert feest met Remia (100).

Het Nederlandse familiebedrijf Remia bestaat honderd jaar - en dat is reden voor een zogeheten merkfilm die het best te omschrijven is als een trip down memory lane. Dat Gerard Joling en Kim Feenstra ooit het gezicht waren van het sausmerk zal niet íedereen bekend zijn, maar Remia heeft ervoor gekozen om deze 'reclame-iconen' in de nieuwe commercial -naast de medewerkers en oprichter Arie de Rooij- de revue te laten passeren.

Marketing-manager Marcos Garcia spreekt van 'een echte merkfilm'. 'Ik hoop vooral dat de kijkers een beetje trots worden op zo'n mooi Nederlands merk - en dat ze samen met ons het honderdjarig feestje willen vieren.'

Sausbakjes-set

Naast de merkfilm zijn er namelijk meer activiteiten die in het teken staan van de verjaardag, zo gaat Garcia verder. 'Voor het eerst in honderd jaar wordt er een saus op de markt gebracht die bedacht is door klanten; inmiddels zijn er zo'n 10.000 suggesties voor smaken binnen. Er is ook een sausbakjes-set gemaakt, met alle logo's van Remia door de jaren heen. Zo nemen we consument op verschillende manieren mee in ons jubileumjaar.'

Top-down-fles

De campagne is ontwikkeld door Group for Brands en Hazazah, het reclamebureau en productiehuis waarmee Remia al langer samenwerkt. Stan van Zon, strateeg bij Group for Brands: 'We hebben de tijdslijn van Remia zo duidelijk mogelijk in kaart gebracht en alle belangrijke gebeurtenissen sinds 1925 tot leven gewekt. Van de margarine, de chauffeurs uit de jaren '50, de eerste emballage-medewerkers in de fabriek tot innovaties als fritessaus, vloeibaar bakken en braden en de top-down-fles. Allemaal bedacht door Remia.'

Jeroen van den Idsert, executive producer van Hazazah: 'Het is best uitzonderlijk dat we een 'periode commercial' mochten maken in Nederland. De voorbereiding voelde als die van een speelfilm: zeer grondig. We hebben elk detail -van verpakking tot locaties, styling en cast- met precisie historisch en visueel op elkaar afgestemd.'

De commercial wordt op televisie en via online video uitgerold.

Credits:
Bureau: Group for Brands
Creatie: Stan van Zon, Frans Brand, Lysbeth Bijlstra
Verantwoordelijk aan klantzijde: Marcos Garcia, Daniëlle Saan
Productiemaatschappij: hazazaH
Regie: Jeroen Mol
Executive producer: Jeroen van den Idsert
Producers: Monique Jansen, Raoul Sturme
D.O.P.: Bjorn Charpentier
Production designer: Fleur Ankoné (Jelier & Schaaf)
Styling: Alette Kraan, Mariëlla Kallenberg
Hair & make-up: Renée Wijnhoven
Editor: Martin Heijgelaar
Post production: Ambassadors/Jeroen van Berkel
Muziek: Ambassadors/Maik Cox
Production managers: Annemijn Boon, Jordy Jousma
First AD (assistent director): Philip de Jong

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in