
Het Ministerie van Justitie & Veiligheid lanceert een herpositioneringscampagne voor NL-Alert om het nationale alarmsignaal meer vertrouwd te maken bij het publiek. De campagne is ontwikkeld door het samenwerkingscollectief DOT; D&B, Open Now en TBWA. De commercial belicht de ontvangerskant van de applicatie met een duidelijk doel: Lees wat er aan de hand is en wat er gedaan moet worden als het bericht op de telefoon verschijnt.’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandTeamleider Communicatie
KRO-NCRVBelgische Social & Content Marketeer
Kamera Express Groep'Gevoel van eenheid'
De bureaus geven aan dat de commercial bewust het beeld van mogelijke rampspoed vermijdt en dat er in plaats daarvan positieve emoties en associaties aan toegevoegd zijn. Duidelijk moet worden dat ook andere mensen NL-Alert vertrouwen en het handelingsperspectief opvolgen waardoor er een gevoel van eenheid, van samen, ontstaat. De campagne moet impliciet overbrengen dat het normaal is om de boodschap van het NL-Alert op te volgen.
Lees ook: Rijksoverheid start landelijke campagne tegen huiselijk geweld (DOT)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee