Overslaan en naar de inhoud gaan

Mocro Maffia-rapper Ice speelt eindbaas in New York Pizza-wervingscampagne

De fastfoodketen wil de juiste doelgroep entertainen en activeren, daarvoor vindt het dat het best het randje mag opzoeken.
Mocro Maffia-rapper Ice speelt eindbaas in New York Pizza-wervingscampagne
Mocro Maffia-rapper Ice speelt eindbaas in New York Pizza-wervingscampagne
© C2B
Mocro Maffia-rapper Ice speelt eindbaas in New York Pizza-wervingscampagne
Mocro Maffia-rapper Ice speelt eindbaas in New York Pizza-wervingscampagne
© C2B

New York Pizza lanceert een nieuwe wervingscampagne met Mocro Maffia-rapper Ice als eindbaas, ofwel franchisenemer. De fastfoodketen erkent dat er door de opkomst van snelle bezorgdiensten een ware strijd is ontstaan om koeriers te werven. Ook New York Pizza heeft hiermee te maken en ontwikkelde daarom een contentcampagne die op moet vallen en de juiste doelgroep moet raken: ‘We mogen daarbij het randje best opzoeken.’

related partner content for mobile comes here

De campagne is ontwikkeld door C2B.

Eerder kondigde de pizzaketen al aan de beste pizzakoerier van 2022 de ruimte in te sturen. Kasper Overtoom-Meijer, manager campaigns & brand bij New York Pizza: ‘Die prijs is onderdeel van een bredere wervingsstrategie.’

Aantrekkelijker positioneren

Met de wervingscampagne wil New York Pizza zich nog sterker positioneren als aantrekkelijke en tofste werkgever in Nederland. Daarnaast is het doel om die employer-branding ook te bevestigen naar naar de huidige pizzabezorgers en pizzabakkers. 

Entertainen en activeren

Esther van Ierlant, campagne manager bij C2B, legt uit dat de campagne entertainen moest en tegelijkertijd aan moet zetten tot solliciteren.

‘We wisten zeker dat we de jongere doelgroep -jongeren van 18 tot en met 24 jaar- zouden aanspreken door te gaan voor een filmisch concept met een knipoog naar de populaire Videolandserie. Deze knipoog én de keuze voor Ice, Khalid Alterch, zorgt voor draagkracht van deze wervingscampagne.’

De wervingsvideo

Ice als New York Pizza-manager

Campagne-uitrol

De video wordt uitgerold op Videoland, Instagram, Facebook, Youtube, Tiktok en Snapchat. Daarnaast is de film tot 5 januari te zien in in alle Pathé bioscopen in Nederland, voorafgaand aan Spider-Man: No Way Home. 

Lees ook: Shoeby geeft podium aan subculturen met lancering contentplatform

Credits:

Opdrachtgever: New York Pizza (Joost Geurtsen, Kasper Overtoom-Meijer, Kirstie Wilhelmus)

Bureau: C2B (Tim Meuleman, Laurens van Stokkum, Esther van Ierlant)

Strategy Lead: Tim Meuleman

Production lead: Esther van Ierlant

Productie: Four Creating (Jurriaan Kwakkel, Wiebe Beckman, Boris Marijn, Maarten Brom)

Edit: Four Creating (David Widen & Max Brunott)

Geluid: Bronco van Olst

Gaffer: Arthur Vis

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in