Johnnie Walker presenteert nieuwe campagne met Milla Jovovich in de hoofdrol


Hollywood-ster Milla Jovovich is het nieuwe gezicht van Johnnie Walker. De bekendmaking gaat gepaard met een campagne die in veertien landen in Oost-Europa uitgerold wordt: Less Talking, Keep Walking. De campagne, ontwikkeld door Dept, is de tweede van het advertentieconcept onder de noemer The Walkers, dat eerder dit jaar gelanceerd is met acteur Adrien Brody in de hoofdrol.
Vooruitstrevend karakter
Het whiskymerk, onderdeel van Diageo, wil met Jovovich mensen inspireren door de ‘eigen actiegerichte mentaliteit van Johnnie Walker' naar voren te brengen in het licht van ‘het vooruitstrevende karakter van Oost-Europa’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJoão Inácio, associate creative director bij Dept, vertelt dat het campagne-idee voortkomt uit een inzicht dat merk, regio, de actrice Jovovich en het publiek perfect verbindt. Daden zeggen meer dan woorden en Milla is, net als Johnnie, het perfecte voorbeeld van iemand die het wandelen het woord laat doen.’
Weerspiegeling ethos
Dora Fejes, senior brand manager Whisky bij Diageo Eastern Europe, spreekt uit dat de oprichter van het Schotse whiskymerk wist dat de mooiste levens niet in een rechte lijn verlopen.
‘Vooruitgang vindt plaats wanneer je onverwachte wendingen neemt en alles riskeert, terwijl je naar je eigen onverschrokken grenzen loopt. De campagne beeldt dan ook het ethos van Johnnie Walker uit.'
De commercial
Meedogenloze vooruitgang
‘De verschillende scenario's van de campagne vertellen een verhaal over vooruitgang en creativiteit, met de iconische ‘walker’ Jovovich als boegbeeld', stelt Manuel Di Tolve, creative director bij Dept.
‘We wilden een gevoel van constante beweging creëren, want de echte wandeling van het leven stopt nooit. In beeld gebracht door de camera aan te passen aan het tempo van beweging.’
Campagne-uitrol
De campagne wordt uitgerold op tv, digitaal, social media en middels buitenreclame in Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Estland, Hongarije, Israël, Letland, Libanon, Roemenië, Rusland, Servië, Turkije en Oekraïne.
Lees ook:
- ...en toen was ‘webbouwer’ Dept ineens een volwaardig creatief bureau
- Bol.com trapt Sinterklaascampagne af met ‘Felix en Voetbalpop’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid