Overslaan en naar de inhoud gaan

Johnnie Walker presenteert nieuwe campagne met Milla Jovovich in de hoofdrol

'Daden zeggen meer dan woorden en Milla is, net als Johnnie, het voorbeeld van iemand die het wandelen het woord laat doen.’
Johnnie Walker presenteert nieuwe campagne met Milla Jovovich in de hoofdrol
Johnnie Walker presenteert nieuwe campagne met Milla Jovovich in de hoofdrol
© Dept
Johnnie Walker presenteert nieuwe campagne met Milla Jovovich in de hoofdrol
Johnnie Walker presenteert nieuwe campagne met Milla Jovovich in de hoofdrol
© Dept

Hollywood-ster Milla Jovovich is het nieuwe gezicht van Johnnie Walker. De bekendmaking gaat gepaard met een campagne die in veertien landen in Oost-Europa uitgerold wordt: Less Talking, Keep Walking. De campagne, ontwikkeld door Dept, is de tweede van het advertentieconcept onder de noemer The Walkers, dat eerder dit jaar gelanceerd is met acteur Adrien Brody in de hoofdrol. 

related partner content for mobile comes here

Vooruitstrevend karakter

Het whiskymerk, onderdeel van Diageo, wil met Jovovich mensen inspireren door de ‘eigen actiegerichte mentaliteit van Johnnie Walker' naar voren te brengen in het licht van ‘het vooruitstrevende karakter van Oost-Europa’.

João Inácio, associate creative director bij Dept, vertelt dat het campagne-idee voortkomt uit een inzicht dat merk, regio, de actrice Jovovich en het publiek perfect verbindt. Daden zeggen meer dan woorden en Milla is, net als Johnnie, het perfecte voorbeeld van iemand die het wandelen het woord laat doen.’

Weerspiegeling ethos

Dora Fejes, senior brand manager Whisky bij Diageo Eastern Europe, spreekt uit dat de oprichter van het Schotse whiskymerk wist dat de mooiste levens niet in een rechte lijn verlopen.

‘Vooruitgang vindt plaats wanneer je onverwachte wendingen neemt en alles riskeert, terwijl je naar je eigen onverschrokken grenzen loopt. De campagne beeldt dan ook het ethos van Johnnie Walker uit.'

De commercial

Milla Jovovich - Less Talking, Keep Walking - Johnnie Walker

Meedogenloze vooruitgang

‘De verschillende scenario's van de campagne vertellen een verhaal over vooruitgang en creativiteit, met de iconische ‘walker’ Jovovich als boegbeeld', stelt Manuel Di Tolve, creative director bij Dept.

‘We wilden een gevoel van constante beweging creëren, want de echte wandeling van het leven stopt nooit. In beeld gebracht door de camera aan te passen aan het tempo van beweging.’

Campagne-uitrol

De campagne wordt uitgerold op tv, digitaal, social media en middels buitenreclame in Bulgarije, Kroatië, Cyprus, Tsjechië, Estland, Hongarije, Israël, Letland, Libanon, Roemenië, Rusland, Servië, Turkije en Oekraïne. 

Lees ook: 

Credits:

Client: Diageo

Marketing Director Eastern Europe: Konstantin Tamirov 

Sr. Brand Manager: Dora Fejes

 

Agency: Dept 

Executive Creative Director: René Verbong

Creative Director: Manuel Di Tolve

Associate Creative Director: João Inácio

Creatives: Michael Phillips, Anwar Okasha & Ramin Bahari

Agency Producers: Dennis Gijsbers & Kimberley English

Account Director: Jessica Otero Ely

Design: Sander van Lit, Immanuel De Jong

 

Director: Paul W.S. Anderson

DOP: Stuart Graham

Executive Producer: John Brocklehurst 

Producer: Mark Collins

 

Editor: Govert Janse 

Sound Design: Wave Studios Amsterdam

Sound Designer: Alex Nicholls-Lee

Music Company: Friday Music

Music Supervisor: Steph Grace-Summers

Music Composer: Rob Jager

Post Production: Moving Picture Company

Producer: Thomas Cole

Grading: Philip Hambi

VFX Set Supervisor: Jim Radford

2D VFX Supervisor: Pedro Santos

3D VFX Supervisor: Matteo La Motta 

 

PR and Marketing Strategy: United Partners 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in