Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe positionering Leidseplein kracht bijgezet met ‘Het kan alle kanten op’-campagne

Het variërende aanbod van het gebied wordt in de etalage gezet als Leidsebuurt Theaterbuurt.
Nieuwe Logo en campagne-poster Leidseplein
Het nieuwe logo en campagne-poster Leidseplein
© Lemon Scented Tea
Nieuwe Logo en campagne-poster Leidseplein
Het nieuwe logo en campagne-poster Leidseplein
© Lemon Scented Tea

Misschien wel het meest bekende uitgaansgebied van Nederland, het Leidseplein, slaat een nieuwe weg in met een positionering waarin het de gehele buurt betrekt. De omgeving zet het variërende aanbod in de etalage als Leidsebuurt Theaterbuurt. De nieuwe positionering wordt kracht bijgezet met de campagne: ‘Het kan alle kanten op’.

related partner content for mobile comes here

Leidsebuurt Theaterbuurt

Chiel Swaan, voorzitter van ondernemersvereniging Biz Leidsebuurt, vindt dat het gehele aanbod van de plein-omgeving dezelfde gemene deler heeft. ‘Het is allemaal een vorm van theater. Met de campagne en de nieuwe naam willen we de perceptie van mensen veranderen. Men ziet deze buurt nog niet als de plek voor een uitgebreide dag of avond uit, dat willen we veranderen. Want het aanbod is uniek.’

Het kan alle kanten op

De buurt wil in eerste instantie Amsterdammers en secundair heel Nederland uitnodigen om naar de buurt te komen en gebruik te maken van het verschillende onderdelen van het aanbod. Zo zou men van diner naar theater en van theater naar een dans-etablissement kunnen gaan, of omgekeerd. In de campagne wordt de buurt daarom ook als kruispunt neergezet waar van ochtend tot avond alles mogelijk zou zijn. 

Vier gangen & Vier seizoenen Vivaldi. Leidsebuurt Theaterbuurt. Het kan alle kanten op.

Culturele crossroad

Bert de Wit, co-founder en strateeg Positivity Branding zegt dat de nieuwe branding is gebaseerd op het concept van een zogenoemde ‘culturele crossroad’. ‘Hier kan het rijke aanbod aan theater, film en poppodium, eindeloos gecombineerd worden met een enorme diversiteit aan eten en drinken.’

Bureau en campagne-uitrol

Creative agency Lemon Scented Tea was verantwoordelijk voor het verhaal en creëerde samen met film boutique Fóque de film en fotografie. De campagne bestaat uit online film en buitenreclame. 

Lees ook: Bier van oudste bierbrouwerij ter wereld heeft nieuwe visuele identiteit 

Credits: 

Klant: BIZ Leidsebuurt 

Bureau: Lemon Scented Tea 

Verantwoordelijk bij klant: Chiel Swaan, Robert Domhof 

Design en branding: Positivity Branding 

Productie: Fóque 

Regisseur: Ken van Mierlo 

Head of Production: Bjorn van den Hout 

Producer: Isabella von Ende 

DOP: Robin van Geemen

Fotografie: Pasqual Amade

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in